- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

ایران واکسن جدید طیور ساخت

معاون تولید موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه جنوب کشور (شیراز) از رونمایی از واکسن جدید اورنیتوباکتریوم راینوتراکئیال طیور در سال جاری خبر داد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر علی شیرازی‌نژاد گفت: این واکسن در حال حاضر در مقیاس آزمایشگاهی تهیه شده و با توجه به نتایج مثبت آن با همکاری موسسه رازی مرکز، در سال جاری شاهد رونمایی از آن خواهیم بود و به تولید صنعتی و انبوه می‌رسد.

وی افزود: تمام دانش دست یافته در شعبه جنوب کشور موسسه رازی ناشی از خدمات، تلاش و تحقیقات پیوسته محققان و کارشناسان است و از هیچ کشوری در این زمینه کمک گرفته نشده است.

شیرازی‌نژاد گفت: بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر جلوگیری از واردات و توجه به تولیدات داخلی، موسسه رازی شعبه شیراز اقدامات شایان توجهی انجام داده است.

معاون تولید موسسه رازی شعبه شیراز با اشاره به بخش واکسن های ویروسی این موسسه، خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی های انجام شده توسط سازمان دامپزشکی کشور، موسسه رازی شعبه شیراز قابلیت دریافت گواهینامه سازمان بهداشت جهانی را خواهد داشت که در آینده ای نزدیک در این راستا حرکت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بر این اساس برای صادرات واکسن در منطقه اقدام می کنیم، گفت: با صادرات این واکسن های دامپزشکی موسسه رازی شعبه شیراز، منطقه را تحت پوشش این واکسن ها قرار می دهیم.

شیرازی نژاد ادامه داد: با توجه به نیروهای مجرب و کاردان و نیز دانش فنی بومی موجود در این موسسه، تمامی محصولات به صورت کاملا مستقل و بدون نیاز به علم و فناوری خارجی به تولید می رسند.

وی افزود: با توجه به اینکه صنعت مرغداری و طیور در شیراز بسیار فعال است، تولید واکسن های طیور در موسسه رازی، گام بسیار مثبتی در جهت جلوگیری از بیماری های آنفلوانزا و نیوکاسل طیور برداشته است.

وی با اشاره به فعالیت‌های تحقیقاتی موسسه رازی شعبه شیراز، اضافه کرد: تحقیقات در زمینه واکسن های در حال ساخت و واکسن‌های نوین به طور جدی درحال پیگیری است که نتایج تحقیقات انجام شده درافزایش سطح کیفی تولیدات بسیار موثر و مفید بوده است.

انتهای پیام