شنبه، ۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 20 April , 2024

تولید نوشیدنی غنی‌شده با قارچ در کشور

نسخه قابل پرینت
کد خبر:20545
چهارشنبه، ۱۷ خرداد، ۱۳۹۶ | 13:16

تولید نوشیدنی غنی‌شده با قارچ در کشور

محققان دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان برای نخستین بار با بهره گیری از قارچ خوراکی موفق به تولید محصول نوشیدنی غنی شده با قارچ و شیرین‌کننده طبیعی شدند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران دکترمریم حقیقی، مجری این طرح با اعلام خبر فوق گفت: تحقیقات پزشکی نشان می‌دهد که با مصرف قارچ، ضمن افزایش طول عمر، کاهش کلسترول و بهبود گردش خون در بدن، سیستم ایمنی بدن نیز تقویت می شود.

عضو هیئت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: قارچ مقادیر زیادی کربوهیدارت و آهن دارد و بدین سبب پزشکان به بیماران دیابتی و افرادی که به تقویت دستگاه ایمنی بدن خود اهمیت می دهند و نیز افرادی که برنامه غذایی (رژیم) خاص دارند خوردن قارچ را توصیه می کنند.

وی با بیان اینکه قارچ های خوراکی دارای درصد بالایی از پروتئین با قابلیت جذبی بالا در بدن می باشند، تصریح کرد: تحقیقات نشان می دهد که از مجموع ۲۰ نمونه از اسیدهای آمینه سازنده پروتئین های بدن، ۱۸ نمونه در قارچ ها موجود است.

حقیقی، به جایگاه ویژه نوشیدنی قهوه همچون چای، درمیان انواع نوشیدنی های گرم اشاره و تصریح کرد: قهوه دارای خاصیت نشاط بخشی و ضدافسردگی است و همچنین مصرف منظم آن به دلیل وجود اسیدکلروژونیک خطر ابتلا به سرطان کبد را تا ۴۹ درصد کاهش می دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان، اضافه کرد: با توجه به اثرات مثبت مصرف قارچ و افزایش مصرف قهوه در جامعه، افزایش بیماری های مربوط به سیستم ایمنی و دیابت می توان با فرآوری مناسب، این گیاهان را به صورت نوشیدنی فراسودمند در رژیم غذایی مردم قرار داد.

گفتنی است طرح تولید نوشیدنی غنی شده با قارچ و شیرین کننده طبیعی برای نخستین بار توسط محققان دانشگاه صنعتی اصفهان ابداع شده و به شماره ۹۱۰۵۵ در اداره مالکیت و اختراعات صنعتی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

مشارکت محققان دانشگاه صنعتی اصفهان در طرح رصد بین‌المللی دارت ناسا

چاپ مقاله محقق ایرانی در نشریه معتبر مهندسی مواد

افقی جدید در کشف ستاره های کم جرم و سیارات شناور با همکاری دو اخترفیزیکدان ایرانی

منابع ژنتیک متنوع سیب ایران، سرمایه ای ارزشمند در برنامه های به نژادی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها