شنبه، ۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 20 April , 2024

تصویب حمایت از شش طرح‌ پژوهشی پزشکی در صندوق حمایت از پژوهشگران

نسخه قابل پرینت
کد خبر:20177
چهارشنبه، ۱۰ خرداد، ۱۳۹۶ | 10:37

تصویب حمایت از شش طرح‌ پژوهشی پزشکی در صندوق حمایت از پژوهشگران

حمایت از شش طرح پژوهشی در حوزه پزشکی در آخرین جلسه کارگروه علوم پزشکی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی ریاست جمهوری مصوب شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران در آخرین جلسه کارگروه علوم پزشکی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی حمایت از شش طرح از میان ۱۱طرح داوری شده مصوب شد. این طرح‌ها در حوزه هایی همچون فارماکولوژی بالینی ، ژنتیک انسانی ، ایمنی شناسی پزشکی و میکروب شناسی هستند.

همچنین در این جلسه ۱۴ طرح دریافتی جدید مورد بررسی قرار گرفت و برای ۹ طرح داور تعیین شد و بقیه طرح‌ها در اولویت حمایت قرار نگرفتند.

در واقع حمایت از این طرح‌های پژوهشی بنیادی و کاربردی پژوهشگران با هدف کمک به پيش برد مرزهای دانش و حل مسائل اساسی کشور است که بر اساس اولويت‌های علمی کشور در شاخه‌های مختلف علوم در چارچوب عرصه‌های اولویت دار صندوق انجام می‌شود. فعالیت‌های این کارگروه نیز به گونه‌ای است که حمایت‎ از انجام طرح های پژوهشی تنها محدود به تولید مقاله علمی نشود بلکه این روند در نهایت به ارائه روش تشخیص، تولید محصول، دستگاه و تغییر شیوه‌های درمانی منجر شود.

صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور دارای ۱۳ کارگروه تخصصی با موضوع های مختلف است که طرح های ارائه شده از سوی محققان و پژوهشگران را مورد بررسی قرار می دهد و با تصویب هریک از طرح ها، میزان حمایت مادی و معنوی آن طرح، از سوی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور مشخص می شود.
صندوق در راستای توسعه علم و فناوری در کشور با بررسی طرح ها در کارگروه های مختلف، کرسی های پژوهشی ملی و بین المللی و نیزگرنت پژوهشی ( پژوهانه) ملی و بین المللی اعطاء می کند.

انتهای پیام

 

مطالب مرتبط

تصویب ۷ طرح پژوهشی علوم انسانی در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران

امکان سنجی تولید سوخت ترکیبی بیودیزل و گازوییل توسط محققان دانشگاهی

تصویب پشتیبانی از ۸۲ طرح پژوهشی جدید در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران

ترسیم نقشه راه حوزه مهندسی در کشور

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها