- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

وزیر علوم تاکید کرد: لزوم اعتماد دانشگاه‌ها به انجمن‌های علمی

وزیر علوم،تحقیقات و فناوری در دیدار با نمایندگان کانون های دانشجویی علمی، فرهنگی، هنری و نشریات دانشجویی گفت: دانشگاه ها باید به انجمن های علمی دانشجویی اعتماد کرده و آنها را تقویت کنند و همچنین لازم است این کانون های علمی در جهت حل مشکلات کشور و ارائه راه حل گام بردارند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران در این دیدار دکتر فرهادی ضمن حمایت از گسترش فعالیت نشریات دانشجویی اظهار داشت : این نشریات باید بتوانند در چارچوب قوانین مصوب فعالیت کنند و برخورد سلبی با آنها صورت نگیرد و گفتمان حمایتی بر فعالیت آنها حاکم باشد .

دکتر فرهادی با اظهار امیدواری نسبت به این که در آینده بتوانیم یک چاپخانه مرکزی برای چاپ نشریات دانشجویی ایجاد کنیم ، گفت : لازم است که دستور العمل‌ها و مقررات فعالیت نشریات دانشجویی بازنگری شده و شیوه نامه های اجرایی نیز از سوی شورای نظارت بر نشریات دانشجویی سریع تر در اختیار مسئولان نشریات دانشجویی قرار گیرد.

وی در ادامه گفت : ضرورت دارد که انعکاس فعالیت های فرهنگی دانشگاه ها به صورت مناسبی انجام شود و تقویم جامع فرهنگی کشور باید تدوین شود.

وزیر علوم در خصوص فعالیت دانشگاه ها در راستای حرکت به سوی دانشگاه های نسل سوم و کارآفرین گفت : در این خصوص تاکید ما بر این است که بخش مهارتی دانشگاه ها فعال تر شود .

وی افزود : در این راستا تا کنون ۶۰۰ رشته دانشگاهی بازنگری شده و همچنین ۱۱۵ مرکز کارآفرینی در دانشگاه ها راه اندازی شده است . همچنین تقویت ارتباط با بخش صنعت نیز در دانشگاه ها گسترش یافته ، به طور مثال دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند تبریز هفته ای دو روز در واحد های صنعتی فعالیت می کنند .

وزیر علوم در بخش دیگری از سخنان خود ، با بیان این که از دیدگاه اعضای انجمن های علمی و کانون های فرهنگی در بخش بومی سازی و تحول علوم انسانی استقبال می کنیم ، گفت : اگر طرح ها و پیشنهادات ارائه شده از سوی انجمن های علمی دانشجویی در سطح کلان تشخیص داده شوند ، می توان آنها را در شورای عالی علوم ، تحقیقات و فناوری به عنوان طرح ملی مورد بررسی قرار داد.

فرهادی با تاکید بر تشکیل صندوق ایده های نو دانشجویان ، در خصوص ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت: بنا داریم با حمایت صندوق رفاه دانشجویان تسهیلاتی در اختیار فارغ التحصیلان دانشگاهی قرار دهیم و ان شاءالله تدابیر دولت پس از برجام به این مهم کمک می کند و با مواردی از قبیل ایجاد شرکت های دانش بنیان برای فارغ التحصیلان ، ایجاد معافیت ها و در اختیار گذاشتن تسهیلات ارزان قیمت برای آنان بتوانیم در بخش اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی گام موثری برداریم.

انتهای پیام