جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

وزیر علوم تاکید کرد: لزوم اعتماد دانشگاه‌ها به انجمن‌های علمی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:2012
سه شنبه، ۱ تیر، ۱۳۹۵ | 07:42

وزیر علوم تاکید کرد: لزوم اعتماد دانشگاه‌ها به انجمن‌های علمی

وزیر علوم،تحقیقات و فناوری در دیدار با نمایندگان کانون های دانشجویی علمی، فرهنگی، هنری و نشریات دانشجویی گفت: دانشگاه ها باید به انجمن های علمی دانشجویی اعتماد کرده و آنها را تقویت کنند و همچنین لازم است این کانون های علمی در جهت حل مشکلات کشور و ارائه راه حل گام بردارند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران در این دیدار دکتر فرهادی ضمن حمایت از گسترش فعالیت نشریات دانشجویی اظهار داشت : این نشریات باید بتوانند در چارچوب قوانین مصوب فعالیت کنند و برخورد سلبی با آنها صورت نگیرد و گفتمان حمایتی بر فعالیت آنها حاکم باشد .

دکتر فرهادی با اظهار امیدواری نسبت به این که در آینده بتوانیم یک چاپخانه مرکزی برای چاپ نشریات دانشجویی ایجاد کنیم ، گفت : لازم است که دستور العمل‌ها و مقررات فعالیت نشریات دانشجویی بازنگری شده و شیوه نامه های اجرایی نیز از سوی شورای نظارت بر نشریات دانشجویی سریع تر در اختیار مسئولان نشریات دانشجویی قرار گیرد.

وی در ادامه گفت : ضرورت دارد که انعکاس فعالیت های فرهنگی دانشگاه ها به صورت مناسبی انجام شود و تقویم جامع فرهنگی کشور باید تدوین شود.

وزیر علوم در خصوص فعالیت دانشگاه ها در راستای حرکت به سوی دانشگاه های نسل سوم و کارآفرین گفت : در این خصوص تاکید ما بر این است که بخش مهارتی دانشگاه ها فعال تر شود .

وی افزود : در این راستا تا کنون ۶۰۰ رشته دانشگاهی بازنگری شده و همچنین ۱۱۵ مرکز کارآفرینی در دانشگاه ها راه اندازی شده است . همچنین تقویت ارتباط با بخش صنعت نیز در دانشگاه ها گسترش یافته ، به طور مثال دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند تبریز هفته ای دو روز در واحد های صنعتی فعالیت می کنند .

وزیر علوم در بخش دیگری از سخنان خود ، با بیان این که از دیدگاه اعضای انجمن های علمی و کانون های فرهنگی در بخش بومی سازی و تحول علوم انسانی استقبال می کنیم ، گفت : اگر طرح ها و پیشنهادات ارائه شده از سوی انجمن های علمی دانشجویی در سطح کلان تشخیص داده شوند ، می توان آنها را در شورای عالی علوم ، تحقیقات و فناوری به عنوان طرح ملی مورد بررسی قرار داد.

فرهادی با تاکید بر تشکیل صندوق ایده های نو دانشجویان ، در خصوص ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت: بنا داریم با حمایت صندوق رفاه دانشجویان تسهیلاتی در اختیار فارغ التحصیلان دانشگاهی قرار دهیم و ان شاءالله تدابیر دولت پس از برجام به این مهم کمک می کند و با مواردی از قبیل ایجاد شرکت های دانش بنیان برای فارغ التحصیلان ، ایجاد معافیت ها و در اختیار گذاشتن تسهیلات ارزان قیمت برای آنان بتوانیم در بخش اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی گام موثری برداریم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

ادامه تحصیل هزار دانشجو به رغم شائبه تخلف در کنکور با استفساریه مجلس

انتصاب خاکی صدیق به معاونت آموزشی وزیر علوم/سرپرست جدید دانشگاه صنعتی خواجه نصیر منصوب شد

وزیر علوم: حفظ یک واحد آموزش عالی کوچک و رو به تعطیلی منزلتی برای مسوولان منطقه نیست

رییس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی ابقا شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها