جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

محقق ایرانی برای نخستین بار در خاورمیانه به فهرست دانشمندان یک درصد برتر «روانپزشکی» جهان پیوست

نسخه قابل پرینت
کد خبر:1979
دوشنبه، ۳۱ خرداد، ۱۳۹۵ | 14:02

محقق ایرانی برای نخستین بار در خاورمیانه به فهرست دانشمندان یک درصد برتر «روانپزشکی» جهان پیوست

دکتر شاهین آخوندزاده قائم‌مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آخرین گزارش (ISI-ESI) برای نخستین بار در ایران و خاورمیانه در رشته روانپزشکی در جمع دانشمندان یک درصد برتر جهان قرار گرفت.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، از بین ۳۵ محقق کشورمان که در جمع دانشمندان یک درصد برتر دنیا قرار دارند، ۱۷ نفر از دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند. ۳۰ نفر از دانشمندان یک درصد برتر در رشته فارماکولوژی، ۲ نفر در رشته بالینی، ۲ نفر در رشته پزشکی اجتماعی و ۱ نفر در رشته روان‌پزشکی فعالیت دارند.

ESI هر دو ماه یک‌بار محققان یک درصد برتر رشته‌های علوم پزشکی و غیرپزشکی را معرفی می‌کند.

دکتر شاهین آخوندزاده معاون پژوهشی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که به عنوان نخستین محقق رشته روانپزشکی در ایران و خاورمیانه وارد فهرست دانشمندان یک درصد برتر شده است، تحصیلات عالی خود را در سال ۱۳۶۴ در رشته داروسازی دانشگاه تهران آغاز کرد و در سال ۱۳۶۹ فارغ‌التحصیل شد. وی در سال ۱۳۷۴ موفق به اخذ درجه تخصصی در رشته نوروسایکوفارماکولوژی بالینی از دانشکده پزشکی دانشگاه گلاسگو شد. سپس تحصیلات فلوشیپ خود را در رشته Neuroscience دانشگاه پاریس فرانسه در سال ۱۳۷۸ به پایان رساند. دکتر آخوندزاده اکنون به عنوان عضو هیات علمی و استاد گروه روانپزشکی در گروه روانپزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران مشغول به فعالیت است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

زنگ خطر افت کمی و کیفی تولید علم ایران/ آخوندزاده: محققان نسبت به ۲۵ سال پیش فقیرتر شده‌اند/عربستان در مقالات داغ از ایران پیشی گرفت

ابراز تأسف رئیس فارماکوپه گیاهی آمریکا از اقدامات جنگ طلبانه ترامپ

موافقت وزارت بهداشت با تاسیس ۱۰ مرکز تحقیقاتی و سه پژوهشکده علوم پزشکی

ملک زاده اعلام کرد: ضرورت ارتقای جایگاه ایران در تولید علم جهان با رعایت موازین اخلاق نشر

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها