پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

رقم جدید وام مسکن نخبگان اعلام شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:19762
شنبه، ۶ خرداد، ۱۳۹۶ | 14:52

رقم جدید وام مسکن نخبگان اعلام شد

 معاون توسعه مدیریت ‌و منابع بنیاد ملی نخبگان از افزایش وام خرید مسکن نخبگان و استعداهای ‌برتر به ۱۶۰ میلیون تومان خبر داد.

به گزارش دیده‌بان علم، سید مهدی موسوی‌ کوهپر گفت: وام خرید مسکن نخبگان و استعداهای ‌برتر تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان از ۱۰۰ میلیون تومان به ۱۶۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های اساسی استعدادهای‌برتر و نخبگان تهیه مسکن است بر همین اساس بنیاد ملی نخبگان در راستای حمایت‌های گوناگونی که در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی از این افراد به عمل می‌آورد، موضوع پرداخت وام مناسب برای تهیه مسکن را نیز در دستورکار خود قرار داده است.

معاون توسعه مدیریت ‌و منابع بنیاد ملی نخبگان تاکید کرد: باتوجه به مصوبه دولت برای پرداخت وام ۸۰ میلیون تومانی با سود ۹ درصد برای مسکن‌ اولی‌ها از طریق ودیعه ‌گذاری، بنیاد ملی نخبگان پیشنهاد مشابهی را برای استعدادهای‌ برتر و نخبگان تحت حمایت خود به هیات دولت ارائه داد که پس از طی فرآیندهای لازم به بانک مرکزی ارجاع شد.

موسوی‌کوهپر خاطرنشان کرد: در پیشنهاد بنیاد علاوه بر افزایش مبلغ تسهیلات، بر موضوع پرداخت وام نخبگان، مشابه مسکن ‌اولی‌ها با سود ۹ درصد نیز تاکید شده بود که متاسفانه به دلیل عدم ‌وجود منابع برای جبران مابه‌التفاوت سود، تنها با افزایش سقف وام به ۱۶۰ میلیون تومان با سود ۱۸ درصد موافقت شد.

وی عنوان کرد: پیگیری و رایزنی بنیاد برای کاهش درصد سود متعلقه همچنان ادامه داد.

معاون توسعه مدیریت ‌و منابع بنیاد ملی نخبگان گفت: به ‌محض ابلاغ مصوبه اخیر بانک مرکزی به بانک‌های عامل، معرفی افراد آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

براساس آیین‌نامه حمایت از نخبگان ایرانی صورت گرفت: اختصاص ۲۰ درصد ظرفیت استخدامی دستگاه ها و جذب اعضای هیئت علمی به نخبگان

فراخوان دوره‌های مشترک پسادکتری علوم پایه بنیاد ملی نخبگان و انجمن‌های علمی تمدید شد

برنامه بنیاد ملی نخبگان برای توسعه علوم پایه با حمایت از ۵۰ پژوهشگر برگزیده پسادکتری

معاون علمی رییس جمهوری خبر داد: اجرای ۲۶ پروژه پیشران با یک میلیارد یورو اعتبار/ابلاغ آئین‌نامه حمایت از نخبگان ایرانی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

  1. دکتر ناصر محمدی گفت:

    لااقل قبول می کردند که تا سقف ۸۰ میلیون با نرخ ۹ درصد و مازاد بر ان با نرخ ۱۸ درصد محاسبه شود

سرخط خبرها