جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

سقف جدید تسهیلات مالی برای تولیدات صنعتی اعلام شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:1969
دوشنبه، ۳۱ خرداد، ۱۳۹۵ | 13:41

سقف جدید تسهیلات مالی برای تولیدات صنعتی اعلام شد

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی از افزایش شش برابری تسهیلات تجاری‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و گفت: این صندوق به منظور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای چهارمین بار آمادگی خود را در کاهش نرخ سود تسهیلات اعلام می‌کند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، دکتر بهزاد سلطانی در سومین مراسم رونمایی از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان که پیش از ظهر امروز در مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد، با اشاره به مصوبات آخرین جلسه هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: هیات امنای این صندوق با توجه به درخواست‌های مکرر شرکت‌های دانش‌بنیان و با در نظر گرفتن شرایط اجرای طرح‌ها و بررسی تجربیات صورت گرفته، تصمیمات جدیدی را اتخاذ کرده‌اند.

وی افزایش سقف تسهیلات تولید صنعتی را از جمله این تصمیمات نام برد و ادامه داد: در این جلسه هیات امنا موافقت کردند که به منظور حمایت بیشتر از تکمیل چرخه تجاری‌سازی شرکت‌های تولیدی دانش‌بنیان صنعتی، تسهیلات تولید صنعتی را افزایش دهند.

سلطانی با تاکید بر اینکه این تسهیلات به منظور احداث خط تولید و خرید و نصب ماشین‌آلات استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: بر این اساس سقف تسهیلات تولید صنعتی با افزایش یک‌ونیم برابری از ۲۰ میلیارد تومان به ۳۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

سلطانی با اشاره به افزایش تسهیلات ماقبل صنعتی در صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: به منظور حمایت بیشتر از شرکت‌های دانش‌بنیان هیات‌امنا موافقت کردند که سقف تسهیلات ماقبل تولید صنعتی که به منظور تجهیز کارگاه‌ها و آماده‌سازی خط تولید و انجام آزمون‌ها است، با افزایش ۱۰ برابری از یک میلیارد تومان به ۱۰ میلیارد تومان برسد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین خاطرنشان کرد: سقف تسهیلات به شرکت‌های تخصصی تجاری‌سازی که قبلا ۵۰ میلیون تومان بود و عمدتاً برای تجهیز اداره کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد، با افزایش شش برابری به سقف ۳۰۰ میلیون تومان ارتقاء یافت.

سلطانی، تعداد طرح‌های مصوب در این صندوق را ۱۰۶۷ طرح ذکر کرد و ادامه داد: به این تعداد طرح مصوب ۶۴۰ میلیارد تومان تسهیلات ارائه شده است که با احتساب تامین دفاتر کاری و برخی دیگر از زیرساخت‌ها تسهیلات مصوب به این تعداد طرح به ۹۷۵ میلیارد تومان بالغ می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر به این تعداد طرح یک سوم این مبلغ اعطا شده است، گفت: تسهیلات اعطا شده به طرح‌های مصوب طی چهار قسط پرداخت می‌شود.

به گفته وی، تاکنون ۱۶۳ طرح خاتمه فنی یافته‌اند که از این تعداد ۲۳ طرح در مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان که با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی تکمیل شده‌اند، رونمایی می‌شود.

سلطانی، ارائه تسهیلات شرکت‌های شتاب‌دهنده را از دیگر خدمات این صندوق نام برد و تصریح کرد: به منظور اجرای دقیقتر قانون حمایت از توسعه فعالیت های دانش‌بنیان، هیات امنا با ارائه تسهیلات به شرکت‌های شتاب‌دهنده‌ای که از اجزای نظام توسعه اقتصاد دانش‌بنیان محسوب می‌شوند، موافقت کردند.

به گفته وی، امکان ارائه تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیارد ریال و احتساب حداکثر ۳۰ درصد سرمایه تادیه شده شرکت‌های دانش‌بنیان و امکان ارائه تسهیلات با نرخ ترجیحی وجود دارد. علاوه بر آن امکان تامین دفاتر کاری تا ۳۰ درصد پایین‌تر از قیمت واقعی فراهم شده است.

سلطانی همچنین با اشاره به راه‌اندازی چهار صندوق پژوهش و فناوری جدید در تهران اظهار کرد: با توجه به فعال شدن دبیرخانه کارگروه اعطای مجوز فعالیت به صندوق‌های پژوهش و فناوری، در صندوق نوآوری و شکوفایی نیز اعطای مجوز به چهار صندوق پژوهش و فناوری جدید در کشور و در برخی از استان‌ها صورت گرفته است.

وی یادآور شد: این صندوق‌ها شامل صندوق پژوهش و فناوری افلاک در استان لرستان، صندوق پژوهش و فناوری اترک در استان گلستان، صندوق پژوهش و فناوری استان کرمان و صندوق پژوهش و فناوری توسعه صادرات و انتقال فناوری است.

سلطانی بیشترین تسهیلات این صندوق را مربوط به حوزه بیوتکنولوژی و آی‌سی‌تی و الکترونیک دانست و گفت: با توجه به کاهش نرخ تسهیلات بانک‌ها، این صندوق برای چهارمین بار آمادگی خود را برای کاهش نرخ تسهیلات اعطا شده اعلام می‌کند.

وی اضافه کرد: در سال جاری درصدد هستیم که شرکت‌های دانش‌بنیان کوچک را به سمت سرمایه‌گذاری خطرپذیر هدایت کنیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

اعطای تسهیلات رشد تولید دانش‌بنیان تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان/ایجاد ۱۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی با اعطای تسهیلات به دانش بنیان ها

حضور ۵۰ شرکت دانش‌بنیان در خدمت‌رسانی به زائران اربعین

حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکتهای دارای رشد دو برابری در تولید محصولات دانش بنیان

دانش‌بنیان‌ها به کمک رسانه‌ها می‌آیند/نمایش دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق حوزه رسانه و روابط عمومی در آستانه روز خبرنگار

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها