پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

هزینه‌های درمان «بیماری‌های اورولوژی» در ایران و اروپا

نسخه قابل پرینت
کد خبر:19608
سه شنبه، ۲ خرداد، ۱۳۹۶ | 13:46

هزینه‌های درمان «بیماری‌های اورولوژی» در ایران و اروپا

بیستمین کنگره انجمن اورولوژی ایران با حضور جمعی از پزشکان این حوزه در سالن همایش های دانشگاه علوم شهید بهشتی آغار به کار کرد و تا ۵ خرداد ماه ادامه خواهد یافت.

به گزارش دیده بان علم ایران دکتر سید امیرمحسن ضیائی،  رئیس بیستمین کنگره انجمن اورولوژی ایران از حضور ۱۵ استاد برجسته دنیا در رشته اورولوژی در این کنگره خبر داد و گفت: این افراد به عنوان سخنران و میهمان در کنگره حاضر خواهند بود و شرکت کنندگانی نیز از کشورهای منطقه تمایل داشته اند که در کنگره تهران حاضر شوند.

ضیائی در ادامه به محورهای مورد بحث در کنگره پیش رو اشاره کرد و افزود: آخرین دست یافته های رشته اورولوژی و همچنین رشته های مرتبط با اورولوژی در این کنگره مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با اعلام اینکه مقالات زیادی به کنگره ارسال شده است، گفت: در این کنگره یک روز بین المللی خواهیم داشت که مختص اساتید خارجی و ارائه موضوعات مرتبط با رشته اورولوژی خواهد بود.

ضیائی از بررسی موضوعاتی همچون اورولوژی اطفال، اورولوژی زنان، سرطان های دستگاه ادراری، پیوند کلیه، بیماری های غدد مرتبط با اورولوژی و همچنین پرستاری در اورولوژی در طول برگزاری کنگره خبر داد و افزود: ناباروری مردان، از جمله موضوعاتی است که در این کنگره به آن پرداخته خواهد شد.

رئیس بیستمین کنگره انجمن اورولوژی ایران با بیان این که رشته اورولوژی در ایران در تراز جهانی قرار دارد، گفت: تقاضاهای زیادی از کشورهای منطقه و اروپا، برای درمان در ایران پیشنهاد می شود که علت آن، پایین بودن هزینه های درمانی است.

به گفته ضیائی، بی نیاز بودن از اعزام بیمار به خارج از کشور برای درمان بیماری های اورولوژی، می تواند چهره ای از اقتصاد مقاومتی تلقی شود که نه تنها هزینه ای متحمل نمی شویم، بلکه شرایطی فراهم است که درآمدی نیز از محل صرفه جویی ارزی فراهم شود.

وی افزود: دو عامل هزینه پایین و کیفیت، باعث شده بیماران کشورهای منطقه و اروپا، درخواست پذیرش به ایران بدهند.

ضیائی با اعلام اینکه درمان های نوین ناباروری همزمان با دنیا در ایران نیز انجام می شود، گفت: سال هاست که در زمینه درمان ناباروری در مردان، کشورمان به نقطه ای رسیده که برای درمان نیازی به اعزام به خارج از کشور وجود ندارد.

رئیس بیستمین کنگره انجمن اورولوژی ایران در ارتباط با اهمیت گردشگری سلامت و توریست درمانی، افزود: اورولوژی، یکی از رشته های پزشکی در ایران است که توانسته سرآمد باشد و در حال حاضر بیمارانی از کشورهای منطقه و اروپا برای درمان بیماری های اورولوژی به کشورمان می آیند و در بیمارستان های دولتی و خصوصی، بستری و درمان می شوند.

وی در همین زمینه تاکید کرد: البته برای اینکه چرخه توریست درمانی در کشور سیستماتیک و نظام مند شود، هنوز کارهایی مانده که وزارت بهداشت در صدد انجام آنهاست. اما، آنچه مسلم است اینکه هزینه های درمان بیماری های اورولوژی در ایران در حدود یک سوم هزینه ها در اروپاست و همین مسئله باعث شده تا شاهد درخواست هایی از اروپا برای درمان در ایران باشیم.

ضیائی همچنین به موضوع پیوند کلیه به عنوان یکی دیگر از بیماری های اورولوژی اشاره کرد و افزود: ایران در پیوند کلیه جزو دو سه کشور اول دنیاست.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

تقدیر جامعه بین المللی اورولوژی از نخستین ارولوژیست زن ایران

جایزه بهترین دستاورد پیوند کلیه در خاورمیانه به استاد ایرانی رسید

ملک‌زاده هشدار داد: افزایش ۳ برابری سرطان پروستات و بی‌تحرکی ۹۰ درصد ایرانی‌ها

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها