پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

ساخت پلیمر قوی ضدخوردگی فلزات در کشور

نسخه قابل پرینت
کد خبر:19561
سه شنبه، ۲ خرداد، ۱۳۹۶ | 09:44

ساخت پلیمر قوی ضدخوردگی فلزات در کشور

محققان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان موفق به تولید پلیمر جدید با بازدهی بسیار بالا شدند که اثرات ضدخوردگی فوق‌العاه‌ای را بر روی سطح فلزات بویژه استیل در شرایط آب دریا نشان می‌دهد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران لیلا شاه حسینی ، مجری طرح بررسی خواص الکترونیکی و اسپکتروسکوپی سلول‌های خورشید حساس‌شده به رنگ تهیه‌شده از نانو مواد آلی اظهار کرد: امروزه با توجه به محدودیت‌های سوخت‌های فسیلی و شرایطی که داریم، استفاده از انرژی خورشیدی برای تولید برق و انرژی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به اهمیت و کاربرد پلیمرهای رسانا و محدود بودن مونومرهای اولیه برای سنتز پلیمرهای جدید و کاربرد روزافزون آن‌ها در تکنولوژی‌های جدید، از طریق طراحی مولکولی، مونومرهای جدیدی را برای اولین بار با روش‌هایی بسیار آسان و کم هزینه سنتز کرده و به دنبال آن پلیمرهای جدید با خصوصیات تلفیقی از مونومرهای سازنده آن‌ها تهیه شد.

فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان گفت : عملکرد پلیمرهای تهیه‌شده در سل‌های فتوولتاییک، پوشش‌های محافظ در مقابل خوردگی فلزات در شرایط مشابه آب دریا و خواص الکتروکرومیک آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

شاه حسینی با اشاره به جزئیات انجام کار گفت: آزمایش‌های فتوولتاییک، افزایش بازده بسیار بالای پلیمر جدید تهیه‌شده را نسبت به مواد مشابه نشان داده است.

وی افزود: همچنین نتایج حاصل، به خوبی نشان داد که در محدوده پتانسیل‌های مشخصی، فیلم‌های پلیمری تهیه‌شده به عنوان ماده پلی‌الکتروم عمل کرده و رنگ‌های چندفامی را از خود نشان می‌دهد که می‌توانند کاندید بسیار مناسبی برای استفاده در پنجره‌های الکتروکرومیک و هوشمند باشند.

شاه‌حسینی تاکید کرد: با پلیمریزاسیون این مونومرهای جدید در شرایط خاص، پلیمرهایی تهیه شده است که به وضوح اثرات ضد خوردگی فوق‌العاده‌ای را بر روی سطح فلزات به ویژه استیل در شرایط آب دریا نشان داد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

موفقیت دانشمند ایرانی در ساخت لباس با قابلیت اندازه‌گیری قند خون

بررسی عوامل موثر در خواص سامانه‌های پلیمری هیبرید با قابلیت استفاده در صنعت بسته بندی

پیکر استاد باریکانی از پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران تشییع شد

در دانشگاه امیرکبیر انجام شد: تولید پلیمرهای زیست‌تخریب‌پذیر نانویی جدید با کاربردهای پزشکی و دارویی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها