- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

راه‌اندازی دستگاه آب تزریقی بهبوددهنده کیفیت واکسن‌ها در «رازی»

سرپرست بخش تولید واکسن های ویروسی طیور موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه شیراز با اشاره به راه اندازی دستگاه آب قابل تزریق در این شعبه گفت: این دستگاه با استفاده از آب WFI  و PURE WATER در همه مراحل تولید، کیفیت واکسن های تولیدی را تا اندازه قابل توجهی افزایش می دهد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر مریم منصوریان با اشاره به راه اندازی دستگاه آب قابل تزریق در موسسه رازی شعبه شیراز اظهار کرد: در راستای دریافت مجوز از سازمان بهداشت جهانی و امکان صادرات واکسن  اقدام به راه اندازی دستگاه آب قابل تزریق کردیم که این مهم تنها در موسسه رازی شعبه جنوب کشور(شیراز) وجود دارد.
سرپرست بخش تولید واکسن های ویروسی طیور موسسه رازی شعبه شیراز افزود: این دستگاه با ظرفیت ۷۵۰ لیتر در ساعت در تمام مراحل تولید واکسن از شستشو تا فرمولاسیون از آب WFI  و PURE WATER استفاده می کند که کیفیت محصول را به طور قابل توجهی بالا می برد.
وی با بیان اینکه این آب باتوجه به اینکه قابل تزریق است، عاری از هرگونه میکروارگانیسم ، سختی و آلودگی است، خاطرنشان کرد: این آب در واکسن هایی که به صورت تزریقی استفاده می شود نیز قابل مصرف بوده و در افزایش کیفیت فرمولاسیون آن ها بسیار موثر است.

دکتر منصوریان تاکید کرد: وجود این آب برای دریافت مجوز سازمان بهداشت جهانی در جهت تولید واکسن های تزریقی در دام و طیور امری کاملا ضروری است.

انتهای پیام