- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

حمایت دانشمندان یک درصد برتر ایران از روحانی

۳۷ دانشمندان ایرانی حاضر در فهرست دانشمندان یک درصد برتر جهان، با صدور بیانیه‌ای از ملت ایران، جامعه دانشگاهی، فرهیختگان و فرهنگیان کشور دعوت کردند با رای دادن به روحانی ادامه مسیر پیشرفت و توسعه کشور را فراهم سازند؛ چراکه ادامه این مسیر در یک فضای آرام و تعامل عزتمندانه با جامعه بین المللی امکانپذیر است.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، این دانشمندان در بیانیه خود خطاب به دانشگاهیان، اعضای هیات علمی، دانشجویان و مردم ایران تاکید کردند: امروزه جامعه ایران در مسیر تحولی بزرگ در حوزه بهره گیری از علم و فناوری برای اداره جامعه و کشور، ارتقای اقتصاد، فرهنگ و رفاه اجتماعی قرار دارد.
بدون تردید توسعه همه جانبه و پایدار کشور در تمام زمینه های اقتصادی و اجتماعی جز از مسیر علم و فناوری میسر نیست و بهره گیری از سرمایه های فکری و دانشی کشور از اولویت های این امر است.
سرمایه هایی نظیر وجود میلیون ها نفر دانشجو، دهها هزار نفر عضو هیات علمی، صدها هزار نفر محقق و میلیون ها نفر فارغ التحصیل دانشگاهها و مراکز آموزش علمی، سرمایه ای عظیم، پایدار و قابل اتکا برای کشور عزیزمان ایران است.
دانشمندان یک درصد برتر ایران تصریح کردند: قطعاً حفظ و بهره برداری از این سرمایه های فکری و دانشی، نیاز به جامعه ای آرام و بدون تنش به همراه اعتقاد به نقش علم و فناوری برای توسعه و نیز مستلزم حاکمیت دیپلماسی علمی و فناوری و برنامه ریزی برای هدایت این سرمایه ها به بازار کار و اقتصاد دارد.
خوشبختانه دولت یازدهم با عزم و اراده ای استوار در جهت ارتقای جایگاه علمی و فناوری کشور پیش رفته است و همزمان علاوه بر تکریم دانشمندان، محققان و فناوران، برنامه ریزی و اقدامات قابل توجهی را برای نفوذ علم و فناوری به ارکان مختلف جامعه و مدیریت اقتصادی و اجتماعی کشور انجام داده است.
در بیانیه حمایت‌آمیز دانشمندان کشور از روحانی آمده است: این رویکرد دولت تدبیر و امید و همزمان وجود برنامه ها و اقدامات اساسی مرتبط ، دستاوردهای مهمی را از جمله ارتقای جایگاه علمی و فناوری کشور به همراه داشته است. ارتقای چند پله ای جایگاه علمی ایران در پایگاههای معتبر نظیر ISI و اسکوپوس، افزایش سهم ایران در تولید علم دنیا، افزایش کیفیت علمی ایران، افزایش تعداد دانشگاهها و دانشمندان برتر ایرانی در لیست رتبه بندی های معتبر بین المللی و همچنین کسب رتبه نخست شتاب علمی دنیا از آن جمله اند.
دانشمندان صادرکننده این بیانیه، در تشریح دیگر اقدامات دولت یازدهم در راستای توسعه علمی کشور یادآور شدند: از دیگر اقدامات شایسته دولت حاضر، هدایت دستاوردهای علمی به سمت تولید، اشتغال، فناوری و نوآوری است و توسعه کمی و کیفی پارک ها و مراکز رشد علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان نتایج این رویکرد بوده که در ادامه تقویت اشتغال زایشی و پایدار، توسعه صادرات محصولات دانش بنیان و تقویت گسترده فناوری را به همراه داشته است.
این دانشمندان تاکید کردند: ما به عنوان اعضای جامعه دانشگاهی قرار گرفته در زمره دانشمندان یک درصد برتر دنیا عقیده داریم در حال حاضر ادامه این رویکرد علمی دولت قطعا توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور را به دنبال خواهد داشت، زیرا در یک فضای آرام و تعامل عزتمندانه با جامعه بین المللی که خود از سیاست های کلان دولت یازدهم محسوب می شود ادامه این مسیر را امکانپذیر خواهد ساخت.
لذا از عموم ملت بزرگوار ایران، جامعه دانشگاهی، فرهیختگان و فرهنگیان کشور دعوت می کنیم همگی با رای دادن به دکتر حسن روحانی ادامه مسیر پیشرفت و توسعه کشور را فراهم سازیم.
گفتنی است این بیانیه از طرف دانشمندان یک درصد برتر جهان؛ پروفسور شاهین آخوند زاده، پروفسور اصغر آقا محمدی، پروفسور عباس افخمی، پروفسور جمشید آقائی، دکتر زهرا امام جمعه، پروفسور امید بزرگ حداد، دکتر سید مهدی جعفری، پروفسور داود دومیری گنجی، پروفسور مسعود رحیمی، دکتر سوسن روشن ضمیر، دکتر کرامت الله رضائی، پروفسور شهرام رضاپور، پروفسور سید هادی رضوی، پروفسور محمدرضا زرین دست، دکتر عباس سعادتمندی، دکتر رضا سعادتی، پروفسور سعید سریزدی، دکتر سیامک طلعت اهری، دکتر محمد مهدی عزیزی، دکتر محمد عبدالهی، پروفسور محمد قرآن نویس، پروفسور برات قبادیان، پروفسور سید حبیب فیروزابادی، دکتر فرشاد فرزادفر، پروفسور بهروز کریمی، دکتر رضا محمودی، پروفسور شادپور ملک پور، پروفسور مالک نژاد، پروفسور تورج محمدی، پروفسور رضا ملک زاده، دکتر ولی اله میرخانی، دکتر سیدمحمدرضا میلانی، دکتر سیدرضا مجد زاده، پروفسور داود نعمت الهی، پروفسور طاهر نیکنام، دکتر غلامحسن نجفی و پروفسور حسین نظام آبادی پور صادر شده است.
انتهای پیام