پنج شنبه، ۶ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Thursday, 25 April , 2024

دانشمند برجسته نیوزیلندی از «پژوهش در جنوبگان» گفت

نسخه قابل پرینت
کد خبر:19243
چهارشنبه، ۲۷ اردیبهشت، ۱۳۹۶ | 12:44

دانشمند برجسته نیوزیلندی از «پژوهش در جنوبگان» گفت

کارگاه آموزشی ‹‹ پژوهش در جنوبگان›› با سخنرانی پروفسور برایان استوری، استاد دانشگاه کانتربری از کشور نیوزلند و رییس بخش تحقیقات جنوبگان در این دانشگاه در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی برگزار شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، پروفسور استوری به دعوت پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی و با حمایت و همکاری کمیته علمی تحقیقات جنوبگان (SCAR) در قالب برنامه بازدید استاد خارجی این کمیته به ایران سفر کرده است.

وی در این کارگاه یکروزه به بررسی وضعیت آینده علوم و پژوهش در قاره قطب جنوب و اقیانوس جنوبی پرداخت و به مباحث حاکمیتی و قوانین محیط زیستی حاکم بر این منطقه پراهمیت اشاره کرد.

دانشمند نیوزلندی تحقیقات جنوبگان، ساختار و نحوه کارکرد برنامه ملی جنوبگان نیوزلند را به عنوان یک نمونه موفق مورد بررسی قرار داد.

این سخنرانی با ارائه مطالبی در مورد لجستیک و عملیات میدانی مورد نیاز برای انجام تحقیقات علمی در قاره قطب جنوب و آب‌های اطراف آن به پایان رسید.

پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی با تاکید بر اهمیت راهبردی حضور جمهوری اسلامی ایران در جنوبگان و بهره مندی کشور از منافع علمی، اقتصادی و سیاسی ‏مورد انتظار در این منطقه، ابراز امیدواری کرده که حضور پروفسور استوری در ایران و برگزاری برنامه هاي علمي مذکور موجب ‏جلب بيشتر نظر محققان و مدیران دانشگاهی و پژوهشی و تصمیم گیران کشور به مقوله جنوبگان شده و تحقق برنامه ملی ‏تحقیقات جنوبگان کشور را تسريع و تسهیل کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

فراوانی ذرات میکروپلاستیک در رودخانه‌های منتهی به دریاچه خزر

مدل‌سازی مقادیر شفافیت آب با داده‌های ماهواره‌ای

جایزه پژوهشی بنیاد هومبولت آلمان به جانورشناس ایرانی رسید

مدرس برنامه‌ریزی روستایی، سرپرست پژوهشگاه ملی اقیانوس ‌شناسی شد! + رزومه

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها