پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

فرار ربات روسی از دست دانشمندان + تصاویر

نسخه قابل پرینت
کد خبر:1921
یکشنبه، ۳۰ خرداد، ۱۳۹۵ | 10:20

فرار ربات روسی از دست دانشمندان + تصاویر

رانندگان در شهر پرم روسیه این هفته شاهد جنجالی در خیابان بودند که در آن یک ربات با فرار از آزمایشگاه تحقیقاتی باعث ترافیک شده بود.

به گزارش دیده بان علم ایران، اولگ کیووکورتسف، از سازندگان ربات Promobot اظهار کرد: همه چیز متوقف شده بود. مشاهده یک ربات در خیابان اتفاقی نیست که مردم همیشه شاهد آن باشند. ترافیک کوچکی اتفاق افتاده بود و یک عابر به پلیس اطلاع داد.

اگر چه تلاش “پروموبوت” برای آزادی از عمر کوتاهی برخوردار بود، چرا که باتری این ربات در زمان عبور از خیابان به پایان رسید. در حقیقت اشتباه یک مهندس باعث فرار این ربات شده بود.

کیووکورتسف در توضیح گفت: ما در حال آزمایش ربات بودیم که یکی از مهندسان در را باز کرد و وارد اداره شد اما فراموش کرد آن را ببندد. ربات از باز بودن در استفاده کرده و به سمت خیابان رفت.

پروموبوت که مخفف شده “ربات تبلیغاتی” است، قرار است در بخش ارتباط با مشتریان کار کند. حدود ۲۰۰ ربات مشابه در کشورهایی از جمله روسیه، چین، قراقستان، ایرلند و جمهوری چک مورد استفاده هستند. آن‌ها در مراکز نمایشگاهی، سینماها و مراکز تجاری به کار مشغول هستند.

برای مثال از این ربات‌ها می‌توان سوالاتی مانند “فود کورت(رستوران‌ها) کجا هستند؟” پرسید و آنها نه تنها به شما پاسخ می‌دهند، بلکه شما را تا آنجا همراهی می‌کنند.

۵۷۳۰۵۴۸۰

از لحاظ فنی، پروموبوت از چند ویژگی هوشمندانه از جمله تشخیص صدا و چهره برخوردار است. به گفته کیووکورتسف، می‌توانید به این ربات نام خود را بگویید و دفعه بعد که او را ببیند، او شما را به نام صدا کرده و درخواست شما را بخاطر خواهد داشت.

اکنون مهندسان در تلاش برای حل مساله “نیاز ربات به فرار از دست اپراتورهای انسانی” ربات هستند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

ساخت ربات درمانگر «اختلال داخل مفصلی شانه» در کشور + فیلم

پاکسازی خودکار مقره‌های برق با ربات ایرانی

درخشش تیم های ایرانی در رقابت های جهانی رباتیک کره جنوبی/ایران میزبان مسابقات جهانی رباتیک فیرا ۲۰۲۰ شد

ساخت دستیار رباتیک جراح قلب تپنده در کشور

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها