سه شنبه، ۴ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Tuesday, 23 April , 2024

چالش مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور با ماهیت دوگانه مأموریت‌ها

نسخه قابل پرینت
کد خبر:1920
یکشنبه، ۳۰ خرداد، ۱۳۹۵ | 11:01

چالش مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور با ماهیت دوگانه مأموریت‌ها

رییس سابق مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، تدوین برنامه استراتژیک برای دبیرخانه شورای عتف و ایجاد نظام یکپارچه مدیریت پروژه را از دستاوردهای این مرکز نام برد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، دکتر محمد ابویی در مراسم تکریم وی و معارفه رییس جدید مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور با اشاره به اقدامات انجام شده در این مرکز افزود: براساس برنامه‌های ارائه شده دو هدف ایجاد تحرک و سرعت بخشیدن در شکل‌گیری دبیرخانه شورای عالی عتف و ایجاد دانش پایه و کاربردی برای سیاست‌گذاری در عرصه علم و فناوری را در نظر گرفتیم.

وی با تاکید بر اینکه در ۱۰ سال گذشته دبیرخانه شورای علوم، تحقیقات و فناوری نتوانسته بودجه و ساختمان مناسب را دریافت کند، ادامه داد: از سوی دیگر در مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور با چالش‌هایی چون ماهیت دوگانه ماموریت‌ها و عدم تثبیت بودجه شورای عتف مواجه بوده‌ایم.

ابویی خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته فرآیند محوری در سازماندهی دبیرخانه شورای عتف و تدوین برنامه استراتژیک این دبیرخانه مدنظر قرار گرفته شد.

رئیس سابق مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور استقرار نظام یکپارچه مدیریت پروژه و عملکرد برای طرح‌های کلان ملی، طراحی نظام مدیریت دانشی طرح‌های کلان ملی و تدوین برنامه اقدام وزارت علوم نیز از جمله اقدامات انجام شده در این مرکز بوده است.

وی تدوین پیش‌نویس احکام پیشنهادی فصل علم و فناوری برنامه ششم توسعه و توسعه سامانه سمات با توجه به نیازهای قانون جدید را از دیگر اقدامات انجام شده نام برد و گفت: علاوه بر آن در این مدت موفق به انعقاد ۸۳ قرارداد خدمات پژوهشی و انعقاد ۱۴ قرارداد کارفرمایی برای دانشجویان دکتری پژوهش‌محور شدیم.

در این مراسم دکتر حمید کاظمی رییس جدید مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور گفت: یک سال تا پایان دولت فرصت داشته و بنا داریم در چارچوب اهداف مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور حرکت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه از وزارت علوم انتظار داریم که از این مرکز حمایت معنوی کند، خاطرنشان کرد: یکی از مزیت‌های ایجاد شده این است که من قائم‌مقام شورای علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) نیستم و از این رو در این مرکز به امر توسعه و زیرساخت‌ها اقدام خواهم کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

برندگان دومین جشنواره ترویج علم در پایان نامه‌های دانشجویی معرفی شدند

صبح فردا برگزار می شود: تودیع و مشایعت استاد قانعی راد تا قطعه نام آوران بهشت زهرا

در قالب یک رساله آینده پژوهی: چشم انداز صنايع فرهنگی ایران در افق ۱۴۲۴ تدوین شد

تجربه های ترویج علم از آمریکا تا چین به قلم دکتر قدیمی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها