سه شنبه، ۴ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Tuesday, 23 April , 2024

حمایت صحا از طرح‌های برگزیده جشنواره بین‌المللی خوارزمی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:191
یکشنبه، ۱۹ اردیبهشت، ۱۳۹۵ | 19:00

حمایت صحا از طرح‌های برگزیده جشنواره بین‌المللی خوارزمی

abdolvahedmirzazadehطرح‌های برگزیده بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی جهت دریافت تسهیلات در صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) پذیرش شدند.

رضا قربانی، سرپرست مدیریت فنی و امور اقتصادی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) با اشاره به برنامه ویژه صحا جهت حمایت از جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها گفت: پیرو مذاکرات و توافقات به عمل آمده با سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی خوارزمی، صحا آمادگی خود را جهت حمایت از طرح‌های برگزیده جشنواره اعلام کرد.

وی افزود: خرید، انتقال، جذب و توسعه فناوری‌های پیشرفته، آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت، خدمات مهندسی و طراحی، طرح‌های تولیدی و خدماتی نیمه ساخت، صنعتی و انبوه، مطالعات و تحقیقات اعم از بنیادی، کاربردی و توسعه‌ای، شرکت در مناقصات، همایش‌ها و نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، ایجاد زمینه‌های لازم جهت اطلاع رسانی، تدوین، انباشت و اشاعه دانش فنی، گسترش همکاری‌های فنی و اقتصادی بین‌المللی و ارتقای صادرات و جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی از جمله زمینه‌های حمایتی صحا به شمار می‌رود.

وی درباره چگونگی حمایت صحا از طرح‌های برگزیده جشنواره بین‌المللی خوارزمی تصریح کرد: چنانچه طرح‌های پذیرش شده در حوزه الکترونیک و زمینه‌های حمایتی صندوق باشند، به شرط توجیه فنی و اقتصادی می‌توانند از تسهیلات مالی تا سقف ۳۰ میلیارد ریالی با نرخ سود ترجیحی بین ۶ تا ۱۸ درصد بهره‌مند شوند.

سرپرست مدیریت فنی و امور اقتصادی صحا خاطرنشان کرد: همچنین مجریان این طرح‌ها چنانچه در اجرای قرارداد با سایر نهادها و خریداران طرح‌هایشان نیازمند ضمانت‌نامه باشند می‌توانند از خدمات صدور ضمانت‌نامه صحا استفاده کنند.

به گفته قربانی بر اساس آیین‌نامه تضمین برای معاملات دولتی، ضمانت‌های صادره توسط صحا معادل ضمانت‌نامه‌های بانکی و برای تمامی دستگاه‌های اجرایی معتبر است.

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها