پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

تحویل نخستین سری پهپادهای جیبی به سربازان

نسخه قابل پرینت
کد خبر:18762
چهارشنبه، ۲۰ اردیبهشت، ۱۳۹۶ | 11:51

تحویل نخستین سری پهپادهای جیبی به سربازان

نسل اول پهپادهای شناسایی جیبی با شعاع پروازی یک کیلومتر و قابلیت ارسال تصاویر با کیفیت بالا به زودی به سربازان آمریکایی تحویل داده می‌شود.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، مهمترین ویژگی پهپاد نظامی جدید رعایت حداکثر سادگی در طراحی، ابعاد کوچک و سهولت استفاده برای سربازان عادی اعلام شده است.
پهپاد جیبی که به سفارش ارتش ایالات متحده و توسط شرکت ارو وارنمنت ساخته شده تنها ۱۴۰ گرم وزن دارد که با هربار شارژ قادر است با سرعت ۳۵ کیلومتر در ساعت به گشت‌زنی پرداخته و تصاویر را به صورت آنلاین و با کیفیت HD برای کاربر ارسال کند.
مهمترین ویژگی پهپاد نظامی جیبی قابلیت آماده شدن در کمتر از یک دقیقه است. این زمان از لحظه تصمیم‌گیری سرباز تا خارج کردن پهپاد از محفظه و پرواز آن محاسبه شده است.
با توجه به سیاست‌های سختگیرانه ارتش ایالات متحده در پذیرش طرح‌های نظامی جدید، انعقاد قرارداد با شرکت ارو وارنمنت نشان‌دهنده کیفیت بالا، صدای پایین و مقاومت بسیار زیاد پهپاد شناسایی جیبی در شرایط نبرد واقعی است.
مهم‌ترین قابلیت‌‌ پهپاد‌ شناسایی جیبی، امکان شناسایی پیوسته منطقه درگیری در حین عملیات پاکسازی معابر شهری است، چرا که با توجه به پیچیدگی تحرکات نظامی در شهر نیروهای نظامی باید برای مواجهه با تله‌های انفجاری و حمله‌های انتحاری کاملا آماده باشند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

یک دانشجوی ایرانی از فرودگاه دیترویت آمریکا اخراج شد

محکومیت اقدام فرانسه در استرداد مهندس ایرانی از سوی فعالان صنعت پهپاد کشور

یازدهمین دوره مسابقات ملی هوافضا برگزار می شود

تولید نانوداربست‌های استخوانی هیدروژلی در کشور

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها