جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

دکتر زینل‌پور، برنده جایزه «زنان در مهندسی» IEEE شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:18671
دوشنبه، ۱۸ اردیبهشت، ۱۳۹۶ | 14:48

دکتر زینل‌پور، برنده جایزه «زنان در مهندسی» IEEE شد

درحاشیه بیست‌وپنجمین کنفرانس مهندسی برق ایران، جایزه سالانه زنان در مهندسی انجمن جهانی IEEE بخش ایران به دکتر زلفا زینل پور اعطا شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، جایزه زنان در مهندسی (WIE) که امسال به دکتر زینل پور، عضو هیات علمی دانشگاه یزد تعلق گرفت، جایزه ای برای ایجاد انگیزه و تقدیر از زنان تلاش گر و خلاق و کارآفرین درعرصه های مختلف فعالیت IEEE در کشور است که هر سال به یکی از زنان مهندس که مشارکت و سهم عمده ای از طریق پژوهش، آموزش و فعالیت های اجرایی و صنعتی در این حوزه داشته اند اعطا می شود.

اهداف کلی آن ارتقای فعالیت ها در راستای اهداف کمیته WIE, تشویق، ترغیب و تقدیر از زنان تلاش گر و تاثیرگذار و ارتقای جایگاه IEEE و WIE در ایران است.

 IEEE بزرگ ترین انجمن حرفه ای در حوزه برق و کامپیوتر درسطح جهان است که بیش از ۴۰۰ هزار عضو در ۱۶۰ کشور جهان دارد. این موسسه حدود سی درصد از کل تولیدات علمی جهان در زمینه برق و کامپیوتر را منتشر می کند و شمار مجلات آن به عدد ۱۰۰ می رسد. یکی از کارهای مهم این موسسه در دنیا استانداردسازی است. شاخه ایران IEEE با قدمت بیش از ۴۰ سال مشغول فعالیت است.

گفتنی است یکی از فعالیت های سالانه این انجمن، شناسایی و تقدیر از فعالان این حوزه در سطح کشور است که در مراسمی در حاشیه کنفرانس مهندسی برق ایران از این فرهیختگان تقدیر شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

درگذشت یکی از استادان پیشکسوت صنعت تاسیسات

چهارمین همایش بین‌المللی و دوازدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی ایران برگزار می‌شود

رییس دانشگاه یزد، معاون تحقیقات وزیر نیرو شد

پانزدهمین کنفرانس بین‎المللی مهندسی صنایع برگزار می شود

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها