چهارشنبه، ۵ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Wednesday, 24 April , 2024

«ساعت» عرضه و تقاضای پژوهش رونمایی می‌شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:18240
دوشنبه، ۱۱ اردیبهشت، ۱۳۹۶ | 10:45

«ساعت» عرضه و تقاضای پژوهش رونمایی می‌شود

سامانه عرضه و تقاضای پژوهش (ساعت) با حضور دکتر وحید احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری در ایرانداک رونمایی می‌شود.

به گزارش دیده‌بان علم ایران در راستای تصویب شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری بر الزام ثبت طرح‌های پژوهشی دستگاه‌های اجرایی در سامانه «ساعت»، این سامانه پس از طی دوره آزمایشی روز سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت در «ایرانداک» رونمایی می شود.

گفتنی است، این سامانه در گام نخست، پیوند میان پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی را با نیازهای پژوهشی سازمان‌ها دنبال می‌کند. این پیوند با یک پایگاه روزآمد و جامع از تقاضای پژوهش (نیازها و حمایت‌ها) و عرضة پژوهش (توانمندی‌ها و نیاز به حمایت) پشتیبانی می‌شود.

همچنین، سازمان‌ها می‌توانند در این سامانه، درخواست‌ها و حمایت‌های خود را به آگاهی پژوهشگران برسانند که محور و موضوع پژوهش، تأمین منابع مالی، خدمات مشاوره، تأمین تجهیزات و سخت‌افزار، تأمین اطلاعات و مانند آنها را در بر دارد.

از سوی دیگر، دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌توانند توانمندی‌ها و گرایش‌های پژوهشی خود را به همراه حمایت‌هایی که برای پی‌گیری آنها نیاز دارند، به آگاهی سازمان‌ها برسانند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

گزارش تبصرة ۹ «قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیة آثار علمی» منتشر شد

همانندجویی کتاب به خدمات «ایرانداک» افزوده شد

سه دانشگاه ایرانی در جمع برترین‌های رتبه‌بندی جهانی پایداری «کیو. اس.»

حضور ۶۵ دانشگاه ایران در تازه ترین رتبه بندی تایمز/سه دانشگاه علوم پزشکی ایران در جمع ۴۰۰ دانشگاه برتر جهان

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها