جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

رقابت عملیاتی هواپیماهای بدون سرنشین در چهارمین دوره مسابقات دانشجویی شریف

نسخه قابل پرینت
کد خبر:1815
شنبه، ۲۹ خرداد، ۱۳۹۵ | 11:05

رقابت عملیاتی هواپیماهای بدون سرنشین در چهارمین دوره مسابقات دانشجویی شریف

چهارمین دوره مسابقه دانشجویی طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین با همکاری ستاد هوایی و هوانوردی معاونت علمی ریاست جمهوری و پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود.

به گزارش دیده‌بان علم ایران چهارمین دوره مسابقه دانشجویی طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین در سه حوزه جنگل‌بانی، امداد و نجات و ارسال محموله امدادی برگزار می شود.

هدف از برگزاری این دوره از مسابقات که تاکنون سه دوره از آن توسط پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شده است، هدایت استعدادهای خلاق، گسترش و توسعه فرآیند ارتباط با صنعت و پرورش استعدادهای دانشگاهی برای مواجهه با مسائل متنوع و کاربردی صنعت هوایی ایران و جهان است.

در این دوره از مسابقات، مأموریت پرنده بدون سرنشین که می‌تواند از نوع بال ثابت و یا روتورکرافت باشد، براین اساس تدوین شده است که سامانه قادر باشد ۲ فرایند مجزا را در مدت زمان محدود در بهترین حالت ممکن انجام دهد.

هر تیم باید در عملیات پرواز روی منطقه جنگلی (جنگل‌بانی)، با نصب حداقل یک دوربین عکس‌برداری و قابلیت نصب دوربین دوم فیلم‌برداری بتواند در محدوده ارتفاعی بین ۵۰۰ تا ۸۰۰۰ پا از سطح زمین(AGL)، وسیله‌ای مکانیکی مانند کامیون را با رنگ‌هایی غیر استتاری (قرمز و سفید) در بین درختان شناسایی کرده و هم‌زمان موقعیت وسیله شناسایی‌شده را به یک پایگاه، در محدوده ۵ کیلومتری از خود مخابره کند.

همچنین در عملیات تکمیلی (امداد) پس از تشخیص هدف (خودرو)، محموله مشخصی را بین وزن ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ گرم (حاوی اقلامی مناسب برای كمك‌های اولیه) در شعاعی کمتر از ۵۰ متر از هدف شناسایی‌شده به صورت ایمن رها کند.

ثبت‌نام چهارمین دوره این مسابقات از ۲۹ خردادماه سال جاری آغاز شده و تا ۱۹ تیرماه ادامه خواهد شد. همچنین علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و یا شرکت در این مسابقه می‌توانند به نشانی اینترنتی www.iudc.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

دبیر ستاد صنایع دانش بنیان هوایی: برگزاری جزیره ای و بدون ماموریت مسابقات دانشجویی، اتلاف هزینه هاست

برنده نوبل فیزیک در دانشگاه صنعتی شریف: سیستم جدید واحدهای اندازه‌گیری سال آینده جایگزین سیستم فعلی می‌شود

تصویب طرح پیشنهادی دانشگاه شریف در شورای عالی انرژی کشور

برگزیدگان بزرگترین رقابت مهارت‌سنجی «فن‌آورد» معرفی شدند

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها