پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

ایجاد ۱۲۰ آزمایشگاه مرکزی در کشور

نسخه قابل پرینت
کد خبر:1809
شنبه، ۲۹ خرداد، ۱۳۹۵ | 10:47

ایجاد ۱۲۰ آزمایشگاه مرکزی در کشور

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با تاکید بر این که دانشگاه‌ها باید ماموریت‌گرا، کارآفرین و ثروت آفرین باشند، گفت: راه تحقق اقتصاد مقاومتی تقویت شرکتهای دانش‌بنیان است.

به گزارش دیده‌بان علم ایران ،دکتر محمد فرهادی در نشستی با خیرین و اعضای شورای دانشگاه کاشان با تاکید بر اینکه دانشگاه نباید صرفا محل تعلیم و تربیت و در نوردیدن مرزهای علم و دانش باشند اظهار داشت: هدف دانشگاه باید تبدیل علم به ثروت و خلق تولیدات و محصول باشد.

وزیر علوم با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی با ایجاد شرکت‌های دانش بنیان تحقق می‌یابد افزود: اداره کشور ، مدیریت جامعه و تجارت و تولیدات باید مبتنی بر علم و دانایی باشد.

وی افزود: به همین منظور وزارت علوم طرح بازنگری رشته های تحصیلی را در نظر دارد و درصدد تدوین رشته های علمی و کاربردی و برنامه هایی برای ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه با صنعت و ایجاد مراکز کارآفرینی است.

فرهادی در ادامه، توسعه شرکت های دانش بنیان و دفاتر تکنولوژی و کارآفرینی را از مهم ترین برنامه های وزارت علوم بیان کرد و گفت: دانشگاه باید ارتباط خود را با جامعه و مردم و صنعت ارتقا بخشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مردمی کردن علم را مورد تاکید قرار داد و گفت: علم را باید به داخل جامعه و مردم بیاوریم تا مردم با مباحث علمی آشنا شوند زیرا این ارتباط در بهبود وضعیت آموزش و رفع نیازهای جامعه تاثیر بسزایی دارد.

وی همچنین حمایت های خیرین در توسعه علمی و کمک به دانشگاه ها و آموزش عالی را قابل تقدیر دانست و افزود: بیش از ۵۰ بنیاد خیرین آموزش عالی در دانشگاه ها ایجاد شده و ما وظیفه داریم که از خیرین حمایت کنیم.

فرهادی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در راستای این که دانشگاه باید مرکز علم و فناوری باشد افزود: در برنامه ششم توسعه و طرح آمایش آموزش عالی و اسناد بالادستی، سیاست هایی برای ارتقای علمی و توسعه فناوری برنامه ریزی شده است.

وی فراهم کردن فرصت های مطالعاتی استادان و تبادل استاد و دانشجو را برای توسعه علمی لازم دانست و افزود: در سال جاری حدود ۱۵۰ نفر از ایرانیان خارج از کشور و همچنین تعدادی از دانشجویان غیر ایرانی برای ادامه تحصیل به دانشگاه های ایران آمدند.

وزیر علوم در بخش دیگری از سخنان خود ، دانشگاه کاشان را ازدانشگاه های خوب و موفق در مباحث مختلف علمی بیان کرد و افزود: زیر ساخت های لازم در دانشگاه کاشان برای ماموریت گرا و کارآفرینی فراهم است که امید می رود این دانشگاه از دانشگاه های پیشرو دربحث کارآفرینی باشد.

وی همچنین به افتتاح پروژه های عمرانی دانشگاه کاشان اشاره کرد و گفت: راه اندازی مجتمع آزمایشگاه مرکزی شاعا یکی از اقدامات بسیار خوب دانشگاه کاشان است که امروز صورت گرفت.

فرهادی یکی از برنامه های وزارت علوم را توسعه آزمایشگاه های مرکزی بیان کرد و افزود: در حال حاضر ایجاد ۱۲۰ آزمایشگاه مرکزی در سراسر کشور در حال برنامه‌ریزی است که حدود ۲۰ آزمایشگاه تا کنون تجهیز و افتتاح شده است.

وی افزود: امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی باید یک جا جمع شود تا به مجموعه دانشگاهی و دیگر مراکز تحقیقاتی، خدماتی و صنعتی خدمات ارائه دهد.

فرهادی تاکید کرد: همه ساله اعتبارهایی برای تجهیز این آزمایشگاه ها در نظر گرفته می شود و در بودجه سال جاری نیز اعتباری برای امور تحقیقاتی و پارک های علم و فناوری و تجهیزات آزمایشگاهی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون خبر داد: حذف کارمزد صدور ضمانت‌نامه برای دانش‌بنیان‌ها

مدیرعاملی زنان در ۱۱ درصد شرکتهای دانش بنیان/ ۱۷ درصد سهام دانش بنیان ها در اختیار زنان

کمک صندوق نوآوری و شکوفایی به دانش بنیان ها تا ۱۰ برابر سرمایه اولیه صندوق

درگذشت ریاضیدان برجسته ایرانی در سانحه تلخ رانندگی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها