جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

همایش روز ملی خلیج‌فارس برگزار می‌شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:17908
یکشنبه، ۳ اردیبهشت، ۱۳۹۶ | 14:12

همایش روز ملی خلیج‌فارس به همت سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و با همکاری کمیته علوم‌زمین و کمیسیون اقیانوسشناسی کمیسیون ملی یونسکو ، پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی و سازمان بنادر و دریانوردی دهم اردیبهشت‌ در محل سازمان زمینشناسی و اکتشافات‌معدنی کشور برگزار می‌شود.

به گزارش دیده‌بان علم ایران این سمینار که با رویکرد فرهنگی، علمی و پژوهشی و با حضور جمعی از مسئولان، مدیران، فرهیختگان، صاحب‌نظران، کارشناسان و دانشجویان برگزار میشود، سرفصلهای خلیج‌فارس و اقتصاد مقاومتی، سیاست‌گذاری‌های علمی و فناوری، خلیج‌فارس و محیط زیست و مخاطرات دریایی، خلیج‌فارس راهبرد ملی در همکاری‌های منطقه‌ای را در دستور کار خود دارد.

خلیج‌فارس به عنوان منطقه‌ای حساس و راهبردی بخشی از هویت ملت ایران محسوب می‌‌شود. نام خلیج‌فارس نامی برخاسته از تاریخ، فرهنگ و تمدن ایران است و جایگاهی عظیم در میراث مشترک بشریت دارد و امروزه اهمیت جغرافیایی، اقتصادی، سیاسی و زیست محیطی این آبراه مهم بر کسی پوشیده نیست، به لحاظ اقتصادی و زیستمحیطی به دلیل وجود منابع معدنی و معادن سرشار نفت و گاز و تنوع انواع گونههای جانوری و جزایر متعدد، از آن به عنوان جایگاه عظیم مخزن انرژی جهان و متنوعترین زیستگاه جانوری نام برده میشود از اینرو، به پاس صیانت از این میراث باستانی در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، دهم اردیبهشت ماه که مصادف است با تاریخ اخراج پرتغالیها از تنگه هرمز، به نام «روز ملی خلیج‌فارس» نامگذاری شده است.

انتهای پیام

 

مطالب مرتبط

تهیه نقشه زمین‌شناسی یک‌ پنجاه‌هزارم شهر تهران با مدلسازی سه‏‌بُعدی

دمای قله دماوند امسال به چند رسید؟/ نقشه آتشفشان دماوند، در دستان شهریور امسال

کشف معدن طلای زایلیک در آذربایجان شرقی و تولید شمش طلا در مقیاس صنعتی

امیدهای تازه در کاهش مرگهای آبی با آغاز مطالعات جریان های شکافنده/ تنگه هرمز میزبان کاوشگر خلیج فارس برای مطالعه زمین شناسی دریایی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها