سه شنبه، ۴ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Tuesday, 23 April , 2024

پایان شیمی‌تراپی زنبورهای عسل در کشور تا دو سال آینده

نسخه قابل پرینت
کد خبر:17468
شنبه، ۲۶ فروردین، ۱۳۹۶ | 17:20

پایان شیمی‌تراپی زنبورهای عسل در کشور تا دو سال آینده

رئیس بخش تحقیق و تشخیص بیماری های زنبور عسل، کرم ابریشم و حیات وحش موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: طرح جداسازی و شناسایی باکتری های پروبیوتیک از زنبور عسل و فرآورده های آن در موسسه رازی پیگیری می‌شود که بر اساس آن فرآورده های سالم و بهداشتی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر مجتبی محرمی با اشاره به طرح جدید بخش تحقیق و تشخیص بیماری های زنبور عسل، کرم ابریشم و حیات وحش این موسسه در سال جاری، اظهار کرد: این طرح جامع در قالب کار تیمی و با کمک بخش های مختلف موسسه انجام خواهد شد.

وی «جداسازی و شناسایی باکتری های پروبیوتیک از زنبور عسل و فرآورده های آن» را عنوان این طرح اعلام کرد و افزود:  زنبور عسل منبعی بسیار غنی و با ارزش در باکتری های پروبیوتیک است که بر اساس این طرح این باکتری های از زنبور عسل و فرآورده هایی مانند گرده، ژل رویال و عسل جدا می شود.

رئیس بخش تحقیق و تشخیص بیماری های زنبور عسل، کرم ابریشم و حیات وحش موسسه رازی گفت: در این طرح اثر باکتری های پروبیوتیک بر روی بیماری های زنبور عسل نیز بررسی می شود چراکه این باکتری ها می توانند جایگزین خوبی برای آنتی بیوتیک ها و فرآورده ها یا داروهای شیمیایی شوند.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که موفق به جداسازی این باکتری ها شویم و اثر مهارکنندگی آن ها را بر روی عوامل بیماری زا شناسایی کنیم، به تدریج به سمت تولید مکمل هایی خواهیم رفت که به جای آنتی بیوتیک تراپی و شیمی تراپی در زنبورستان‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

دکتر محرمی ادامه داد: در این صورت باقی‌مانده های شیمیایی در عسل و فرآورده هایی مانند گرده، ژل رویال و موم کنترل می شود و در نتیجه فرآورده ای سالم و بهداشتی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت که امید است این طرح تا ۲ سال آینده اجرایی شود.

انتهای پیام

 

مطالب مرتبط

اعلام آمادگی موسسه رازی برای همکاری در تشکیل شبکه ملی زیست بانک ذخایر ژنتیکی کشور

امکان تولید انبوه واکسن فلج اطفال تزریقی در موسسه رازی

خط تولید جدید سرم‌های درمانی در موسسه رازی

موفقیت محققان ایرانی در ساخت اولتراسانتریفیوژ ۶۰هزار دور در دقیقه

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها