پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

رییس جدید مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی منصوب شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:17375
چهارشنبه، ۲۳ فروردین، ۱۳۹۶ | 16:52

رییس جدید مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی منصوب شد

دکتر مسعود هاشم‌زاده به عنوان رئیس جدید مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی جایگزین دکتر کهرام شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، جلسه تودیع دکتر حمید کهرام و معارفه دکتر هاشم زاده، امروز با حضور دکتر اسکندر زند، معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور،مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان تحقیقات و جمعی از محققان، کارشناسان و همکاران آن مؤسسه برگزار شد.

دکتر زند طی سخنانی در این مراسم ضمن قدردانی از خدمات دکتر کهرام طی سالها متمادی در موسسه رازی، وی را فردی اخلاقی، مومن، با تجربه و قابل احترام برشمرد که به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی کاملا متعهد بوده و  برآن است از همکاری و تجربه وی در سازمان استفاده شود.

وی با یادآوری خدمات دکتر هاشم زاده در سازمان دامپزشکی کشور،  همکاری وی با موسسه رازی را بسیار مغتنم شمرد و از دکتر خلج رئیس سازمان دامپزشکی که امکان این همکاری را به وجود آورده، قدردانی و تصریح کرد: حمایت های وی از موسسه رازی ادامه خواهد یافت.

زند با اشاره به حوزه وظائف و فعالیت‌های سازمان شامل پژوهش و فناوری، آموزش، ترویج کشاورزی، تولید محصولات فناوران، نظارت ثبت و گواهی، مدیریت ذخایر ژنتیکی و تنوع زیستی و چابک سازی این امور در سازمان توجه به رویکرد هوشمند سازی را ضروری دانست و یادآور شد: از سال ۲۰۱۵ وارد عصر جدیدی شده ایم که آن عصر دیجیتالی کردن کارها است و سازمان می کوشد با طراحی و راه اندازی تعداد زیادی از سامانه ها، دقت و سرعت فعالیت ها را بالا برد.

وی با بیان اینکه موسسه رازی هنوز در مرحله انقلاب صنعتی، فرآیند خود را کامل نکرده تاکید کرد: این موسسه باید بکوشد در زمینه هوشمند سازی و مانیتور کردن تمام فعالیت ها اقدام کند.

زند، واگذاری دانش فنی در موسسه رازی را کاربزرگی دانست که مسیر خوبی را طی کرده است و در ادامه افزود: در سالی که با عنوان اقتصاد مقاومتی،  اشتغال و تولید نامگذاری شده، انتظار داریم موسسه رازی برنامه خوبی را برای کمک به اشتغال از طریق واگذاری دانش فنی و ارتقاء کیفیت تولید و کاهش واردات ارائه دهد و به این وسیله ما هم بتوانیم در اقتصاد مقاومتی نقش خود را عمل کنیم.

دکتر شفیعی از اعضای هیات امناء و پیشکسوت موسسه رازی نیز با ذکر تاریخچه و تحولاتی که موسسه از بدو تاسیس خود با آن روبرو بوده، دوران مدیریت دکتر کهرام را دورانی روبه رشد برشمرد که با کمال جدیت توان خود را برای اعتلای تحقیقات در موسسه رازی مصروف داشته است.

وی همچنین از دکتر هاشم زاده به عنوان مدیری یاد کرد که با کم و کیف فعالیت ها و ظرفیت های موسسه آشنا است و می تواند برای مشکلات راه حل های مناسبی ارائه دهد.

در ادامه، دکتر حمید کهرام، رئیس سابق موسسه رازی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های بعمل آمده در دوران تصدیش در مؤسسه رازی، ابراز امیدواری کرد فعالیت هایی که طی سه سال و نیم کار خود آغاز کرده، توسط رئیس جدید موسسه ادامه یابد.

وی بودجه موسسه را در سال ۹۱ حدود ۶۰ تا ۶۵ میلیارد تومان عنوان کرد که در سال ۹۵ به ۱۴۲ میلیارد تومان افرایش یافته است و در ادامه اظهار کرد: موسسه رازی با تلاش تولید کنندگان در بخشهای تولیدی و سایر بخشها توانسته هم تولید را افزایش دهد و هم در بخش بازرگانی فروش خوبی داشته باشد و از نظر بودجه، ذخائر اعتباری موسسه در سال جاری به میزان ۳۰ میلیارد تومان افزایش داشته است.

کهرام تلاش در جهت بهره گیری از اعتبارات بند «و » بودجه ای دولت را یکی دیگر از موفقیت های موسسه در سال گذشته دانست که باعث شد بخشی از حقوق کارکنان از این طریق تامین شود که این به تامین بودجه موسسه رازی کمک شایانی کرده است.

وی، جذب ۵۰  عضو جدید هیات علمی را از دیگر فعالیت ها دانست که همکاری این اعضاء تازه نفس در کنار ۱۰۰ عضو پیشکسوت موسسه می تواند افق روشن تری را برای پژوهش موسسه رقم زند.

دکتر مسعود هاشم زاده رئیس جدید موسسه رازی نیز در این مراسم، با کارآمد و حیاتی خواندن فعالیت های موسسه، آن را مرکزی حیاتی نام برد و اظهار  داشت: بسیاری از افراد آشنایی کاملی به کارهای پزشکی و دامپزشکی ندارند و باید دانست دامپزشکی از دو بعد سلامت و تامین غذای سالم حائز اهمیت به سزائی است و موسسه رازی به عنوان بال اصلی این دو مورد محسوب می شود. همچنین سازمان دامپزشکی بدون خدمات موسسه رازی نمی تواند به فعالیت هایش بطور کامل عمق دهد.

هاشم‌زاده افزود: موسسه رازی با قدمت زیادی که دارد و مدیران ارشد و لایقی که به خود دیده، نقاط قوت بسیاری دارد و چنانچه نقاط ضعفی باشد می توان با فعالیت همکاران آن را مرتفع ساخت. وی زحمات مدیران سابق موسسه را در جهت اعتلا و انسجام فعالیت های آن موسسه دانست که هریک با شیوه های مختلف این وظائف را به انجام رسانده اند.

رییس جدید موسسه رازی در ادامه یاد آورشد: مدیری در موسسه رازی می تواند موفق باشد که با ایجاد همدلی به ارتقاء هماهنگی بیشتر بپردازد و با مشخص کردن اهداف در هر رده ای، حرکت مجموعه را سرعت بخشد. دکتر هاشم زاده با اشاره به اینکه مسیری که دکتر کهرام و گروه  وی شروع نموده شامل تعیین استراتژی و برنامه، ما موظف هستیم این برنامه ها را مطالعه و بررسی کرده ، قوت و ضعف آن را بشناسیم و برنامه را ادامه دهیم.

وی اظهار داشت: در حوزه علمی، مدیریت  علمی نقش به سزائی دارد و امید است در کار جمعی و همکاری با سایر همکاران به موفقیت های بیشتری دست یابیم.

در این مراسم لوح هایی از سوی مهندس حجتی وزیرجهاد کشاورزی، دکتر مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی و دکتر زند معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات کشاورزی از خدمات دکتر کهرام در دوران فعالیت و تصدی ریاست موسسه واکسن و سرم سازی رازی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

امکان تولید انبوه واکسن فلج اطفال تزریقی در موسسه رازی

خط تولید جدید سرم‌های درمانی در موسسه رازی

موفقیت محققان ایرانی در ساخت اولتراسانتریفیوژ ۶۰هزار دور در دقیقه

همکاری پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و موسسه رازی در تولید واکسن های نوترکیب

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها