جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

اجرای طرح تاييد كيفيت محصولات داخلی رنگ صنعتي در پژوهشگاه نفت

نسخه قابل پرینت
کد خبر:17295
چهارشنبه، ۲۳ فروردین، ۱۳۹۶ | 11:30

طرح تاييد كيفيت محصولات توليدكنندگان رنگ صنعتي داخلي به منظور افزايش طول عمر پوشش‌هاي حفاظتي مورد استفاده در تاسيسات صنعت نفت ، در دستور كار گروه پژوهش پوشش پژوهشگاه صنعت نفت قرار گرفت.

به گزارش دیده‌بان علم ایران حميرا شريعت پناهي، مدير گروه پژوهش پوشش پژوهشگاه صنعت نفت ضمن تاييد مطلب فوق تصريح كرد: در اين طرح ضمن نمونه‌برداري از پوشش‌هاي در حال توليد، نتايج  آزمون‌هاي كنترل كيفيت با  استانداردهاي بين المللي و معيارهاي پژوهشگاه مطابقت و نهايتا” فهرست محصولات پوششي ويژه سطوح اتمسفريك تاييد شده در سال ۱۳۹۵ براي ارائه به صنعت  تهيه شد.

وي با بيان اين‌كه متخصصان پژوهشگاه پس از بازديد‌هاي مختلف از سيستم ‌هاي پوششي تاسيسات و تجهيزات صنعت نفت متوجه تخريب زود‌هنگام اين سيستم‌ها در بسياري از واحد‌هاي صنعتي شدند، تصريح كرد: طول عمر متوسط سیستم های پوششی در بعضي از موارد  تا زیر ۲ سال گزارش شده و  ازآن جایی که متوسط عمر مفید این سیستم ها در دنیا ۱۰ سال مي باشد و با توجه به هزينه بالاي پوشش دهي سطوح ،  این دوره نمي تواند مورد قبول باشد.

وی به طرح تایید‌یه کیفیت محصولات تولیدکنندگان رنگ اشاره کرد و گفت : در این طرح از روش کار مشابه شرکت استرالیاییAPAS الگو گرفته شده كه گسترده ترین و موفق ترین طرح تایید رنگ دنیا را داشته و مسئوليت تاييد كيفي محصولات پوششي را در قاره اقيانوسيه به عهده دارد.

وي افزود: در این مرحله از طرح، با بیش از ۸۰ شرکت رنگسازی مکاتبه و ضمن نمونه‌برداري از پوشش‌هاي در حال توليد، آزمون‌هاي كنترل كيفيت بر اساس استانداردهاي روز بين‌المللي، روي اين نمونه ها انجام و نتايج حاصله با معيارهاي پژوهشگاه مطابقت داده شد و نهايتا” فهرست محصولات پوششي ويژه سطوح اتمسفريك مورد تاييد تهيه گرديد.

شریعت پناهی از در دسترس بودن لیست محصولات مورد تایید پژوهشگاه صنعت نفت برای سطوح اتمسفریک در سال ۱۳۹۵ خبر داد و اظهار داشت: این مجموعه درصدد است لیست محصولات مورد تایید برای سطوح اتمسفریک را به طور سالیانه تهیه نموده و در فاز بعدی طرح، بررسی کیفیت محصولات پوششی برای سایر سطوح مانند سطوح داخلی فرآورد‌ه های نفتی را نیز انجام دهد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

امضای تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه های اقیانوس شناسی و صنعت نفت

کاهش مصرف سوخت و آلایندگی موتورهای دیزلی با دستاورد محققان کشور

افزايه هاي حفاري ساخت متخصصان صنعت نفت کشور رونمایی شدند

کشف سویه جدید برای حذف آلودگی‌هاي نفتی توسط محققان صنعت نفت

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها