جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

رقابت آبی شناورهای هوشمند برای آشتی دانشگاه و صنعت

نسخه قابل پرینت
کد خبر:17220
دوشنبه، ۲۱ فروردین، ۱۳۹۶ | 12:29

رقابت آبی شناورهای هوشمند برای آشتی دانشگاه و صنعت

مسابقات ملی شناورهای هوشمند با هدف ارتباط مناسب بین صنعت و دانشگاه، ارتقاء سطح علمی دانشجویان و ترویج فرهنگ دریایی برگزار خواهد شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران مسابقات ملی شناورهای هوشمند در سال ۱۳۸۷ با هدف ارتباط مناسب بین صنعت و دانشگاه، ارتقاء سطح علمی دانشجویان و ترویج فرهنگ دریایی توسط قطب علمي هيدروديناميك و ديناميك متحركهاي دريايي دانشگاه صنعتي شريف تدوین و برنامه ریزی شد که این مسابقات همزمان با سومین دوره جشنواره “دریا مسیر پیشرفت” به صورت دانشجویی برگزار خواهد شد و  به نفرات برگزیده جوایز ارزنده ای اهدا می شود.

بر اساس این گزارش دوره های اول، دوم، سوم و چهارم این مسابقات به ترتیب در سال های ۱۳۸۷، ۱۳۹۰ ، ۱۳۹۲ و ۱۳۹۵ برگزار شد در دوره اخیر تعداد ۲۹ تیم از ۱۷ دانشگاه سراسر کشور ثبت نام کرده اند. دوره پنجم مسابقات نیز در پاییز سال ۱۳۹۶ و همزمان با سومین دوره جشنواره ملی ” برگزار خواهد شد.

این مسابقات در دو رده هوشمند و کنترل از راه دور برگزار می‌شود و شامل دو آیتم سرعت و قابلیت مانور است. شرکت کنندگان باید بدون برخورد با موانع و با بیشترین سرعت ممکن آیتم را تمام کرده و رکورد ثبت کنند.

همچنین در این مسابقات اخیرا آیتم توانایی های ویژه نیز اضافه شده است که شناورها توانایی های ویژه ای از قبیل جمع آوری آلودگی های دریایی، شناور آتش نشان، نشانه گیری و تیراندازی به اهداف سطحی و یا زیرسطحی، غرق شدن و بازیابی مجدد، انجام بارگیری و تخلیه از ساحل و هرگونه توانایی ویژه و خلاقانه دیگر را می‌توانند ارائه دهند و بر اساس کیفیت توانایی آنها جوایزی به منتخبین اهدا می‌شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

بزرگ‌ترین شناور آکواریومی جهان در جنوب کشور به آب انداخته شد

طراحی نخستین نرم‌ افزار بومی نظارت و مانیتورینگ زنده شناورها در کشور

پایانی بر بلای جان تالابها: شناور جمع آوری مهاجم سنبل آبی در گیلان ساخته شد

ساخت شناور مسافربری خورشیدی توسط فناوران کشور

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها