شنبه، ۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 20 April , 2024

رییس دانشگاه آزاد وعده داد: ساخت ربات آتش‌نشان تا سال آینده/دو برابر شدن سهم تولید علم دانشگاه

نسخه قابل پرینت
کد خبر:16873
سه شنبه، ۱۵ فروردین، ۱۳۹۶ | 14:08

رییس دانشگاه آزاد وعده داد: ساخت ربات آتش‌نشان تا سال آینده/دو برابر شدن سهم تولید علم دانشگاه

رییس دانشگاه آزاد اسلامی از عرضه ربات آتش‌نشان و ربات جراح تا سال آینده خبر داد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، دکتر حمید میرزاده در افتتاحیه دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران با اشاره به ایجاد کنسرسیومی در دانشگاه آزاد در حوزه رباتیک افزود: به همت رئیس دانشگاه آزاد قزوین، کنسرسیومی متشکل از ۲۲ واحد دانشگاه آزاد در حوزه رباتیک ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه اعضای این کنسرسیوم مقامات خوبی در رقابت‌های ۲۰۱۶ آلمان کسب کرده‌اند، تصریح کرد: علاوه بر آن محققان دانشگاه آزاد توانستند خودروی برقی تولید کنند که سال گذشته از سوی رئیس‌جمهور رونمایی شد. توسعه این خودرو می‌تواند در راستای رفع مشکلات زیست‌محیطی و آلودگی هوای تهران موثر باشد.

میرزاده با تاکید بر اینکه مقوله دانش‌بنیانی در تاریخ معاصر قدمت بیش از ۸۰ سال دارد، اظهار داشت: کشورهای پیشرفته اقتصاد خود را مدیون شرکت‌های دانش‌بنیان می‌دانند به همین دلیل است که پیشرفت کرده‌اند.

وی اقتصاد دانش‌بنیان را زیربنای اقتصاد مقاومتی توصیف کرد و یادآور شد: بر این اساس خیزش و جنبش بزرگی در سراسر کشور برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد ایجاد شده و بر این اساس دانشگاه آزاد اسلامی نیز گام‌هایی در این زمینه برداشته است.

وی اضافه کرد: این دانشگاه به این نتیجه رسیده است که در طرح آمایش ۱۰ ساله خود که از سال ۱۳۹۴ آغاز شده و تا سال ۱۴۰۴ ادامه دارد، یکی از اولویت‌های خود را اقتصاد دانش‌بنیان و تبدیل علم به ثروت تعریف کرده است.

میرزاده با اشاره به اقدامات ۴۰۰ واحد این دانشگاه در کشور و ۱۲ واحد در خارج از کشور در زمینه توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در این دانشگاه ۱۱۳ مرکز رشد ایجاد شده که هزار و ۱۱۳ شرکت و واحد فناور در آن مستقر هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام عرضه هزار و ۱۰۹ محصول توسط این شرکت‌ها گفت: قصد داریم با افزایش استانداردهای محصولات دانش‌بنیان خود نه‌تنها اقدام به رفع نیازهای کشور کنیم، بلکه در حوزه صادرات نیز فعال شویم.

وی، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان را از استراتژی‌های این دانشگاه در سال جاری نام برد و اضافه کرد: علاوه بر آن کمک خواهیم کرد تا با همکاری همه دستگاه‌های مربوط سطح استاندارد محصولات تولیدی محققان این کشور را قابل رقابت با نمونه‌های خارجی کنیم؛ چراکه این امر زمینه صادرات را فراهم خواهد کرد.

میرزاده گفت: با توجه به اقدامات انجام شده به همه کسانی که به چشم تردید به دانشگاه آزاد نگاه می‌کنند، اعلام می‌کنیم که به این دانشگاه ایمان آورند؛ چرا که ۵۶ درصد تحصیلات تکمیلی و ۵۰ درصد فارغ‌التحصیلان کشور از دانشگاه آزاد هستند.

میرزاده با بیان اینکه ۲۰ درصد تولید علم جهانی ایران از سوی دانشگاه آزاد است، گفت: قصد داریم این سهم را تا پایان برنامه ششم توسعه به ۴۰ درصد افزایش دهیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان رتبه این دانشگاه در ISI را ۱۵۵ عنوان و وعده داد که ظرف سه سال آینده این رتبه به کمتر از ۱۰۰ ارتقاء یابد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون خبر داد: حذف کارمزد صدور ضمانت‌نامه برای دانش‌بنیان‌ها

مدیرعاملی زنان در ۱۱ درصد شرکتهای دانش بنیان/ ۱۷ درصد سهام دانش بنیان ها در اختیار زنان

کمک صندوق نوآوری و شکوفایی به دانش بنیان ها تا ۱۰ برابر سرمایه اولیه صندوق

شانزدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران با معرفی برترین ها خاتمه یافت

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها