سه شنبه، ۲۸ فروردین، ۱۴۰۳ | Tuesday, 16 April , 2024

آموزش مهندسی ژنتیک جو در کارگاه بین المللی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:16710
جمعه، ۱۱ فروردین، ۱۳۹۶ | 09:08

آموزش مهندسی ژنتیک جو در کارگاه بین المللی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی

پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی با همکاری موسسه تحقیقات ژنتیک گیاهی و گیاهان زراعی لایبنیتز آلمان از ۱۹ تا ۲۱ فروردین ماه جاری میزبان یک کارگاه تئوری – عملی بین المللی با موضوع مهندسی ژنتیک و ویرایش ژنومی گیاهی است.

به گزارش دیده بان علم ایران، مدرس این دوره دکتر گوتز هنزل، عضو هیات علمی موسسه تحقیقات ژنتیک گیاهی و گیاهان زراعی لایبنیز (IPK ) است که طی سه روز برگزاری کارگاه به تبیین و آموزش روشهای مهندسی ژنتیک جو، انتقال ژن به جنین نارس جو با استفاده از تفنگ ژنی، غیرفعال کردن ژن دلخواه با روشهای ویرایش ژنومی و آنالیز های عملکردی با میکروسکوپ فلوئورسنت می پردازد.

گفتنی است دکتر گوتز هنزل، استاد تمام، مسوول ایمنی زیستی و رییس آزمایشگاه گروه بیولوژی گیاهی موسسه IPK مقطع دکتری خود را در سال ۱۹۹۹ در رشته بیولوژی در دانشگاه Braunschweig به پایان برده است.

عمده فعالیت های دکتر هنزل در کشت بافت و مهندسی ژنتیک جو، گندم و توتون  و تولید غلات و توتون دابلد هاپلوئید می باشد. وی در پروژه های تحقیقاتی خود برای مهندسی ژنتیک گیاهان مختلف از روش های TALEN و CRISPR استفاده می کند.

هنزل همچنین در زمینه کشاورزی مولکولی جهت تولید واکسن های نوترکیب و آنتی بادی ها در دانه جو، سیستم های بیانی مختص آندوسپرم، مطالعات توزیع و جذب آهن در گندم تراریخته و همچنین اثر متقابل گیاهان با عوامل بیماریزای قارچی و ویروسی نیز فعالیت دارد.

این دانشمند برجسته آلمانی ضمن عضویت در انجمن ها و مجامع علمی بین المللی به عنوان داور با بسیاری از مجلات معتبر بین المللی مانند Biotechnology Journal، BMC Plant Biology، Molecular Biology Reports، Molecular Breeding، Molecular Plant Pathology، The Plant Journal، Transgenic Research و … نیز همکاری دارد. همچنین وی دارای تالیفات متعددی در ژرنال های معتبر بین المللی مانند Cell و Plant Cell می باشند.

کارگاه بین المللی مهندسی ژنتیک و ویرایش ژنومی گیاهی ۱۹ تا ۲۱ فروردین در پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی برگزار می شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

تولید «بادمجان تراریخته» با «بتاکاروتن» بیشتر در ژاپن

کاشت درخت به یاد پایه‌گذار فقید بیوتکنولوژی کشاورزی ایران

رییس اداره نظارت و ارزیابی غذاهای ویژه: غیرتراریخته‌ها هیچ حسن و مزیتی نسبت به محصولات تراریخته ندارند

بیانیه مشترک انجمن های تخصصی حوزه علوم زیستی و کشاورزی در انتقاد از کارزار رسانه‌ای تحریف مصوبه اخیر مجلس

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها