پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

فراخوان اعزام دو دانشجوی دکتری به شتابگر «آلبا» اسپانیا

نسخه قابل پرینت
کد خبر:16674
جمعه، ۱۱ فروردین، ۱۳۹۶ | 10:33

فراخوان اعزام دو دانشجوی دکتری به شتابگر «آلبا» اسپانیا

طرح چشمه نور ایران (شتابگر ملی ایران) در راستای همکاری‌های بین‌المللی با آزمایشگاه‌های معتبر دنیا و تربیت نیروهای متخصص، در نظر دارد با همکاری آزمایشگاه «آلبا» دو دانشجو را برای انجام رساله‌ دکتری به کشور اسپانیا اعزام کند.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، اشتغال به تحصیل در دوره‌ دکتری یکی از دانشگاه‌ها و مراکز علمی مورد تاييد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، معدل کل حداقل ۱۶ بدون احتساب نمره‌ پايان‌نامه در دوره‌ کارشناسي ارشد، نمره‌ قابل قبول در يكي از آزمون‌هاي معتبر زبان انگليسي، موفقيت در مصاحبه در طرح چشمه‌ نور ایران و نداشتن منع قانونی بابت خدمت وظیفه عمومی از شرایط پذیرش در این دوره است.

دانشجویان فیزیک فتونیک و مهندسی هسته‌ای با زمینه تحصیلی طراحی خطوط باریکه برای تابش سنکروترونی و دانشجویان فیزیک با زمینه ابزار‌های الحاقی(Insertion Devices) می توانند داوطلب استفاده از این طرح شوند.

پذیرفته شدگان موظف هستند به میزان سه برابر مدت زمان تحصیل خود در طرح چشمه نور ایران مشغول به کار شوند.

از متقاضیان درخواست شده تا ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ رزومه تحصیلی خود را به نشانی ilsf@ipm.ir بفرستند. برای اطلاعات بیشتر می توان با شماره ۲۳۱۰-۰۲۱ داخلی ۵۲۰۲ تماس گرفت.

گفتنی است، آلبا که در ناحیه «سردانیلا دل بایس» بارسلونای اسپانیا قرار دارد جدیدترین چشمه نور در منطقه مدیترانه به شمار می رود.

آلبا شامل مجموعه ای از شتاب دهنده های الکترونی برای تولید پرتو سنکروترون  است که امکان مشاهده ساختار اتمی مواد را برای مطالعه خواص آنها فراهم می کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

برنده دوازدهمین جایزه عليمحمدی در رشته فیزیک معرفی شد

مقاله پژوهشگران ایرانی در فهرست شایسته‌ تقدیر «بنیاد پژوهش در گرانش»

انتشار كتاب فیزیکدان ایرانی در زمینه «فیزیک سیاه‌چاله‌ها» توسط «اشپرینگر»

حل مساله چالشی چند ده ساله توسط پژوهشگران ایرانی/تولید نسل جدیدی از مواد مرکب پیشرفته با کشف فیزیکدانان ایرانی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها