پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

موتور دیزلی سنگین ملی، شهریورماه رونمایی می‌شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:15607
سه شنبه، ۲۶ بهمن، ۱۳۹۵ | 13:37

موتور دیزلی سنگین ملی، شهریورماه رونمایی می‌شود

رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع گفت: این سازمان در نقشه پنج ساله خود به دنبال تولید سامانه‌ها و زیرسامانه‌های قوای محرکه دریایی است.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، امیر دریادار رستگاری که در افتتاحیه نخستین همایش پیشرانه‌های دریایی سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: ما به ۹۰ درصد اهداف نقشه پنج ساله خود رسیده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: حوزه موتورهای دریایی جزو اولین حوزه هایی بود که کشور در آن تحریم شد، بنابراین ما هم باید به سرعت به این حوزه وارد می‌شدیم بنابراین از موتورهای ریلی و خودرویی بهره بردیم و با تغییر کاربری، از این موتورها در حوزه دریایی استفاده کرده ایم.

رستگاری با اشاره به اینکه اکنون انواع موتورهای دیزل دریایی در کشور ساخته می شود اظهار کرد: موتور ملی ۸۷ D مطابق با استانداردهای جهانی ساخته شده و تست‌های عملکردی آن نیز انجام شده و در حال انجام تست‌های دوام آن هستیم.

وی افزود: در پایان اردیبهشت کار ریخته‌گری آن به اتمام می‌‌رسد و انشاءالله در شهریورماه سال آینده از این موتور بهره‌برداری خواهیم کرد.

امیر رستگاری با بیان اینکه این موتور در چهار نوع ۶، ۱۲، ۱۶ و ۲۰ سیلندر طراحی شده است، خاطرنشان کرد: در نوع ۱۲ سیلندر آن از سوخت‌های دیزل، گاز و دوگانه‌سوز استفاده می‌شود.

رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با بیان اینکه امروز از اولین موتور برون‌‌ نصب کشور رونمایی می‌شود، گفت: این موتور با سرعت ۴۱ گره دریایی تست شده و ما جزو معدود کشورهایی هستیم که به این فناوری دست پیدا کرده‌ایم.

وی ادامه داد: هدف‌گذاری بعدی ما ساخت موتورهای دریا بنیان است که موتور دریایی بنیان ۱ تولید شده و ما با استفاده از همین موتور به فناوری ساخت ژنراتور ۳۱۲ کیلوواتی نیز رسیده‌ایم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه آشنایی چندانی با توان داخلی صنایع دریایی وجود ندارد و ما در این همایش می توانیم توانمندی‌های صنعتی کشور را در حوزه دریایی معرفی کنیم و همچنین بستری برای تضارب آراء و اندیشه‌ها و همچنین ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت فراهم کنیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

نخستین موتور دیزلی ملی ساخته شد

نخستین مرکز فناوری و نوآوری مهندسی دریا افتتاح می‌شود

مانور رقابتی شناورهای هوشمند دانشجویان در هفته آینده

طرح‌های فناورانه در استانهای ساحلی حمایت می‌شوند

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها