پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

تجاری سازی دستاوردهای محققان پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:15431
یکشنبه، ۲۴ بهمن، ۱۳۹۵ | 13:09

تجاری سازی دستاوردهای محققان پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی

در مراسمی که صبح امروز در محل سازمان آموزش، تحقیقات و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، دانش فنی تولید برخی محصولات که با تلاش محققان پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی حاصل شده طی قراردادهایی جهت تولید تجاری به تعدادی از شرکتهای خصوصی واگذار شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران در این مراسم قرارداد ارائه دانش فنی و فرمولاسیون تولید اقتصادی افزودنی فایتوبیوتیک جوجه گوشتی با شرکت کشت و صنعت پیشرو صالح کاشمر، امکان سنجی تقاضاهای فناوری پلاسمای سرد در صنایع غذایی و کشاورزی، توسعه بازار ماشین آلات فناوری پلاسمای سرد و توسعه دانش فنی کاربردهای فناوری پلاسمای سرد در صنایع غذایی و کشاورزی با شرکت دانش بنیان کاوش یاران فن پویا، حق استفاده و دانش فنی و فروش فرمولاسیون سموم گیاهی کشاورزی بر پایه آزادیراختین با پایداری بالا با شرکت آریا شیمی، فروش بیوماس تر تغلیظ شده جلبک دونالیلا با حداقل ۱۰ درصد ماده خشک با لابراتور نلا به امضای دکتر نیر اعظم خوش خلق سیما – رییس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی – و مدیر ان عامل شرکتهای مربوطه رسید. در این مراسم همچنین تفاهم نامه ایجاد مرکز رشد واحدهای فناور زیست فناوری کشاورزی با پارک علم و فناوری گیلان امضا شد.
 واگذاری دانش فنی و فرمولاسیون تولید اقتصادی افزودنی فایتوبیوتیک جوجه گوشتی
مدت قرارداد تحویل دانش فنی تولید این محصول که صبح امروز به امضای دکتر نیر اعظم خوش خلق سیما رییس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی و قدیر صالحی مدیرعامل شرکت کشت و صنعت پیشرو صالح کاشمر رسید از تاریخ احداث و راه اندازی کامل خط تولید فایتوبیوتیک جوجه گوشتی و تولید انبوه آن سه سال است و بعد از طی دوره قرارداد مالکیت دانش فنی به شرکت منتقل میشود. مبلغ قرارداد هم معادل ۱۰ درصد قیمت تمام شده به ازای هر کیلوگرم تولید پس از تولید انبوه و فروش فایتوبیوتیک جوجه گوشتی در صورت سودآور بودن به ازای تولید سالانه پس از اتمام یک سال دوره تولید آزمایشی است که در مقاطع شش ماهه توسط شرکت محاسبه و به حساب پژوهشکده واریز می شود. براساس تعهدات پژوهشکده فایتوبیوتیک جوجه گوشتی تولید شده در این قرارداد باید از لحاظ عملکرد، راندمان و اثرگذاری در جوجه گوشتی با نمونه های وارداتی برابری کرده و باید قابلیت جایگزینی کامل آنتی بیوتیک را جهت تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک داشته باشد.

تولید صنعتی سموم گیاهی کشاورزی بر پایه آزادیراختین در کشور
تفاهم نامه واگذاری حق استفاده از دانش فنی و فروش فرمولاسیون سموم گیاهی کشاورزی بر پایه آزادیراختین صبح امروز به امضای دکتر نیراعظم خوش خلق سیما، رییس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی و محمدرضا تیموری مدیرعامل شرکت آریا شیمی  رسید. مدت قرارداد از تاریخ نخستین فروش تجاری محصول موضوع قرارداد به مدت هفت سال است.

فناوری پلاسمای سرد در صنایع غذایی و کشاورزی تجاری سازی
امروز همچنین تفاهم نامه همکاری پژوهشی و واگذاری انحصاری دانش فنی طراحی و توسعه کاربردهای فناوری پلاسمای سرد در صنایع غذایی و کشاورزی با شرکت دانش بنیان کاوش یاران فن پویا امضا شد که موضوع آن امکان سنجی تقاضاهای فناوری پلاسمای سرد در صنایع غذایی و کشاورزی، توسعه بازار ماشین آلات فن آوری پلاسمای سرد و توسعه دانش فنی کاربردهای فناوری پلاسمای سرد در صنایع غذایی و کشاورزی است.
فروش بیومس تغلیظ شده جلبک جهت استفاده در فرآورده های آرایشی بهداشتی
براساس قراردادی که بین پژوهشکده و لابراتور نلا منعقد شد، بیومس تر تغلیظ شده جلبک دونالیلا با حداقل ۱۰ درصد ماده خشک جهت استفاده در فرآورده های آرایشی بهداشتی به لابراتور نلا ارائه می شود. مدت این قرارداد سه سال است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

کشف نخستین جلبک سه جنسیتی در ژاپن

ایجاد کلکسیون ارقام مناسب “شیرین‌ بیان” کشور/حمایت پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی از استارتاپ‌های گیاهان دارویی

تدوین نقشه راه عملیاتی توسعه فناوری جلبک

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم : اقتصاد دانش‌بنیان موتور محرک توسعه اقتصادی است

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها