پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

تاسیس شبکه نوآوری تهران/استقرار ۴۵ درصد شرکت‌های دانش بنیان در تهران

نسخه قابل پرینت
کد خبر:14947
دوشنبه، ۱۱ بهمن، ۱۳۹۵ | 13:47

تاسیس شبکه نوآوری تهران/استقرار ۴۵ درصد شرکت‌های دانش بنیان در تهران

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از تاسیس و راه‌اندازی شبکه نوآوری تهران با رویکرد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان با حمایت از توانمندی‌های نوآورانه بومی خبر داد.

به گزارش دیده بان علم ایران، کرمی از راه‌اندازی شبکه نوآوری تهران (TIN) با رویکرد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان با حمایت از توانمندی‌های نوآورانه بومی خبر داد و گفت: شبکه نوآوری تهران با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و مجتمع‌های فناوری و نوآوری، مزایا و حمایتهای قانونی و خدمات تجاری‌سازی را به اعضای خود ارائه خواهد داد.


وی با اشاره به توانمندی بالقوه رشد و توسعه فناوری کشورمان اظهار کرد: این شبکه با اهدافی چون شکل‌گیری زیست بوم برای توسعه توانمندی‌ها و فناوری‌های بومی، تحرک بخشیدن به ابداعات و کارآفرینی، حمایت از استعدادهای برتر و افزایش سهم اقتصاد دانش‌بنیان در کشور راه‌اندازی خواهد شد.


کرمی افزود: تهران استانی است که با استقرار ۱۲۵۰ شرکت دانش‌بنیان بیش‌ترین سهم از حضور و استقرار این شرکت‌ها را داراست و بیش از ۴۵ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان را در خود جای داده است.


مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری حجم و ظرفیت بالای مراکز علمی و پژوهشی را ظرفیتی دیگر عنوان کرد و گفت: بیش از ۳۰۰ دانشگاه، مرکز رشد نوآوری و پارک فناوری در استان حضور دارند که مجموع این‌ها، ظرفیتی بزرگ و فناورانه را برای تاثیرگذاری در اقتصاد مقاومتی ایجاد کرده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

افغانستان، عراق و لبنان، مبدا ۸۶ درصد دانشجویان خارجی دانشگاه‌های کشور

عبور از پیچ تحریم ها، فرصتی تاریخی برای قطع وابستگی به نفت

طرح «صدف»، ورود دانشجویان به بازار کار را تسهیل می‌کند/ برگزاری دومین دوره طرح در تابستان

/یادداشت/ تصور برخی مسوولان از مفهوم دانش‌بنیان، تصویری تجملی و نمایشی است

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها