- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

شیمیدان ایرانی، برنده جایزه جهانی «شیمی سبز» شد

دانشیار گروه شیمی آلی دانشکده شیمی دانشگاه علم و صنعت ایران موفق به کسب جایزه دو سالانه دانشمند برجسته بین المللی و جوان نخبه در شیمی سبز و کاربردی از اتحادیه بین المللی شیمی محض و کاربردی (آیوپاک) شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، این جایزه هر دو سال یکبار توسط داوران و صاحبنظران جهانی با نظرسنجی و هماهنگی اتحادیه بین المللی شیمی محض و کاربردی (آیوپاک) به یک نفر که بالاترین و بیشترین برجستگی علمی در سطح جهان در زمینه شیمی سبز و کاربردی در جهت خواست و نیازهای بشری جهانی و با رویکردهای تحقیقاتی زیست محیطی داشته باشد، اعطا می شود.

دکتر ملکی، دانشیار دانشکده شیمی دانشگاه علم و صنعت ايران متولد ۱۳۵۸ اهل شهرستان میانه، مولف بیش از ۱۲۰ مقاله علمی بسیار معتبر و سطح اول بین المللی و کنفرانس‌های داخلی و خارجی بوده و نیز در تالیف یک کتاب تخصصی لاتین در انتشارات بین المللی مشارکت و همکاری داشته است.

کاتالیزورها و واکنشهای کاتالیزوری، شیمی نانو (نانومواد مغناطیسی، کامپوزیتی، هسته/پوسته، پلیمری، هیبریدی) و شیمی سبز (واکنشهای چندجزیی، سنتز ترکیبات آلی، هتروسیکلی، دارویی) از زمینه های تحقیقاتی مورد علاقه ملکی است.

همچنین با راهنمایی و هدایت وی دهها پروژه و طرح تحقیقاتی، چندین پایان نامه دانشجویان ارشد و دکتری به سرانجام رسیده اند و بسیاری از مقالات دکتر ملکی در مجلات متنوع به چاپ رسیده و مورد ارجاع و استنادات بسیارزیادی در سطح دنیا واقع شده اند.

وی که تحصیلات کارشناسی خود را در رشته شیمی محض در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی و دوره های کارشناسی ارشد و دکتری خود را در حوزه شیمی آلی از شهید بهشتی تهران طی کرده دانشجوی نمونه کشوری در سال ۱۳۸۸ و از پژوهشگران برتر دانشگاه علم و صنعت ایران شناخته شده است.

انتهای پیام