پنج شنبه، ۶ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Thursday, 25 April , 2024

قفل گوشی خود را با ضربان قلبتان باز کنید!

نسخه قابل پرینت
کد خبر:14579
شنبه، ۲ بهمن، ۱۳۹۵ | 16:20

قفل گوشی خود را با ضربان قلبتان باز کنید!

ممکن است تاکنون درباره دسترسی به گوشی‌های موبایل از طریق اثر انگشت مطالبی شنیده باشید، اما در مورد بهره‌گیری از ضربان قلب به عنوان کلید قفل‌گشایی سوابق و شواهد بهداشتی و پزشکی چطور؟

به گزارش دیده‌بان علم ایران، این ایده بلندپروازانه مدتی است که توجه ژانپنگ جین، دانشیار دانشکده مهندسی الکترونیک و کامپیوتر مدرسه مهندسی و علوم کامپیوتر توماس واتسون در دانشگاه بینگهامتون را جلب کرده است. او معتقد است الکتروکاردیوگراف‌ها که به طور معمول در پرونده‌های الکترونیکی پزشکی افراد ثبت و ضبط می‌شوند، می‌توانند به کمک سنسورهای پستی در جهت قفل‌گشایی از رایانه ها و تلفن های همراه نیز استفاده شود.

سیگنال‌های الکتروکاردیوگراف یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین معیارهای فیزیولوژیکی است که به منظور ارزیابی میزان سلامت فرد بیمار جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل می شود و در حالی که سیگنال‌های الکتروکاردیوگراف در تشخیص‌ها و معالجات بالینی کاربرد دارند و از طریق سیستم شبکه به پرونده‌های الکترونیکی پزشکی منتقل می‌شوند، می‌توان به طور هوشمندانه‌ای از قابلیت آنها برای رمزگذاری اطلاعات مجددا استفاده کرد. این روش به حفظ و نگهداری ایمن اطلاعات پرونده‌ها کمک می‌کند.

جین علاوه بر تحقیق اخیر، اثر مغز را نیز به عنوان یکی از راه‌های دسترسی به ساختمان‌ها و سیستم‌های رایانه‌ای در دانشگاه محل فعالیتش مورد بررسی قرار داده است.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

موفقیت محققان پژوهشگاه رویان در ساخت بیوراکتور زیست تقلید در مهندسی بافت قلب

در پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی انجام شد: طراحی کیت تشخیص زردی نوزادان بر تلفن هوشمند

دستگاه کنترل چاه‌های آب کشاورزی در کشور ساخته شد

در دانشگاه تبریز محقق شد: پیش بینی حملات قلبی با ساخت نانوحسگر زیستی مبتنی بر نقاط کوانتومی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها