پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

ارائه ۱۲۰ مقاله در کنگره بین‌المللی «کاشت حلزون شنوایی»

نسخه قابل پرینت
کد خبر:139
چهارشنبه، ۸ اردیبهشت، ۱۳۹۵ | 22:18

ارائه ۱۲۰ مقاله در کنگره بین‌المللی «کاشت حلزون شنوایی»

Untitledمعاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: چهارمین کنگره بین‌المللی کاشت حلزون شنوایی به میزبانی این دانشگاه در روزهای هشتم تا دهم اردیبهشت برگزار می‌شود.

سید بصیر هاشمی، رییس کمیته علمی کاشت حلزون کشور با اعلام این خبر اظهار کرد: در این سمینار بین‌المللی متخصصانی از کشورهای انگلستان، بلژیک، ترکیه، آمریکا، آلمان، اتریش، اسپانیا، هلند و برخی کشورهای آسیایی و آفریقایی حضور خواهند داشت.

وی تعداد مقالات پذیرفته شده برای این کنگره را ۱۲۰ عنوان اعلام و اضافه کرد: از این تعداد ۴۹ عنوان مقاله به صورت پوستر و مابقی در قالب سخنرانی ارائه خواهد شد.

رییس کمیته علمی کاشت حلزون کشور انجام سالانه ۱۶۰ عمل کاشت حلزون شنوایی در شیراز را یادآور و متذکر شد: حدود ۱۱ مرکز پزشکی در کشور کاشت حلزون شنوایی را انجام می‌دهند که شیراز بیشترین تعداد عمل‌ها را به‌خود اختصاص داده است.

هاشمی با بیان اینکه مرکز کاشت حلزون شنوایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز فعالیت خود را از سال ۸۲ در بیمارستان خلیلی آغاز کرده است، گفت: این مرکز دومین مرکز به لحاظ تعداد جراحی‌های انجام شده تلقی می‌شود.

وی تصریح کرد: کودکانی که به طور مادرزادی ناشنوا باشند، در صورتی‌که ناشنوایی آنها در زمان مناسب تشخیص داده شود و همچنین افرادی که توان گفتاری دارند اما به دلیل حادثه‌ای دچار ناشنوایی می‌شوند، مساعد برای کاشت حلزون شنوایی هستند.

هاشمی اضافه کرد: مرکز کاشت حلزون شنوایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز طی سال‌های فعالیت خود، به دلیل استفاده از نیروی انسانی متخصص و تجهیزات مناسب، به پیشرفت‌های خوبی در زمینه کمی و کیفی عمل‌های جراحی دست یافته است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، میزبانی چهارمین کنگره بین‌المللی کاشت حلزون شنوایی را یک موفقیت ارزیابی و اضافه کرد: این میزبانی به واسطه توانمندی‌های شیراز پذیرفته شده است.

ایسنا

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها