سه شنبه، ۴ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Tuesday, 23 April , 2024

بهره‌مندی از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه لیزر

نسخه قابل پرینت
کد خبر:1374
پنج شنبه، ۲۰ خرداد، ۱۳۹۵ | 10:52

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های لیزر، فتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به حمایت این ستاد از شرکت‌های دانش بنیان حوزه لیزر گفت: می‌توانیم در زمینه توسعه فناوری از وجود شرکت‌های تخصصی در حوزه لیزر بهره ببریم.

به گزارش دیده بان علم ایران محمدصادق ذبیحی، درباره شرکت‌های دانش‌ بنیان حوزه لیزر در ایران، اظهار کرد: این ستاد می‌تواند هم موجب تقویت شرکت‌های دانش بنیان شود و هم در زمینه توسعه فناوری از وجود شرکت‌های تخصصی در حوزه لیزر بهره ببرد.

ذبیحی با بیان اینکه با آغاز فعالیت ستاد توسعه فناوری‌های لیزر، فتونیک و ساختارهای میکرونی شرکت‌های دانش بنیان حوزه لیزر رشد گسترده‌ای خواهند داشت، افزود: این شرکت‌ها در حال حاضر بسیار امیدوارند که پشتیبانی شوند تا امروز هم معاونت علمی ریاست جمهوری پشتیبانی‌های خوبی از آنها بعمل آورده است.

وی افزود: تا امروز این ارتباط‌ها به صورت مستقیم بوده است. زمانی که ستاد به طور خاص فعالیت‌ها و اقدامات آنها را رصد و شناسایی کند، کمک فکری‌ برای شرکت‌ها خواهد بود. همچنین ایده‌ها و انگیزه‌های این شرکت‌ها تقویت می‌شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های لیزر، فتونیک و ساختارهای میکرونی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر سه شرکت دانش بنیان داریم که به طور تخصصی در زمینه لیزر فعالیت می‌کنند.

به گفته وی، زمینه فعالیت این شرکت‌ها لیزرهای پزشکی، انواع منابع لیزر برای فعالیت‌های مختلف صنعتی و فراوری‌های مواد است.

ذبیحی با اشاره به اینکه هر سه این زمینه‌ها توفیق خوبی در دوره‌های گذشته نمایشگاه ساخت ایران که به همت معاونت علمی و فناوری برگزار می‌شود داشته‌اند، ابراز کرد: شرکت‌های دیگری هم ممکن است در زمینه لیزر در ایران فعالیت کنند. اما آنچه مسلم است این است که شرکت‌های دیگر بیشتر کاربردهای لیزر را دیده‌اند و این سه شرکت منابع را دنبال کرده‌اند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های لیزر، فتونیک و ساختارهای میکرونی ادامه داد: در بخش فرآوری مواد کمتر شرکتی وارد شده و شرکت دانش بنیانی که در فرآوری مواد کار می کند می‌تواند در خیلی از زمینه‌ها کمک کند تا لیزر را برای کاربرد مورد نظر هر صنعت با مشخصات، توان و مدل خاص به کار ببریم.

وی همچنین توضیح داد: به عنوان مثال اگر نیاز باشد دو عنصر غیر هم‌جنس به یکدیگر جوش بخورند، لیزر می‌تواند این کار را به خوبی انجام دهد چرا که این عمل با روش های دیگر به سادگی قابل انجام نیست.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پرواز هواپیمای آتش‌نشان ایرانی مجهز به مخازن تحت فشار

بهره برداری از دستگاه شبیه‌ساز پرواز «سسنا ۱۷۲» در باغ کتاب تهران

مهلت ارسال آثار به رقابت علمی بین المللی «کنز» تمدید شد

نخستین مرکز فناوری و نوآوری مهندسی دریا افتتاح می‌شود

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها