شنبه، ۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 20 April , 2024

نخستین حضور ایران در اجلاس شورای جهانی پژوهش

نسخه قابل پرینت
کد خبر:1356
چهارشنبه، ۱۹ خرداد، ۱۳۹۵ | 13:52

نخستین حضور ایران در اجلاس شورای جهانی پژوهش

اجلاس سالانه شورای جهانی پژوهش ۲۰۱۶ در هندوستان برگزار شد و ایران برای نخستین بار در آن حضور یافت.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، اجلاس سالاانه شورای جهانی پژوهش در سال ۲۰۱۶ با دو موضوع “پژوهش‌های میان رشته ای و جایگاه زنان در امر پژوهش” در شهر دهلی نو هندوستان تشکیل شد.

در این اجلاس که با حضور ۱۲۰ نماینده از ۵۰ بنیاد حامی پژوهش جهان برگزار شد، نصرت الله ضرغام رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران به نمایندگی از ایران برای نخستین بار شرکت کرد.

شورای جهانی پژوهش (Global Research Council) سازمانی بین المللی است متشکل از سران بنیادهای علم دنیا که کار خود را با اهداف
«بهبود ارتباط و همکاری میان بنیاد های علم دنیا، ارتقا و ترویج اشتراک اطلاعات و بهترین شیوه های همکاری تحقیقاتی، فراهم کردن فضایی برای جلسات منظم سران بنیاد های علم، استفاده از فرصت ها و توجه به دغدغه های مشترک در حمایت از امر پژوهش و آموزش، ارائه راه کار برای موسساتی که قصد ایجاد چشم اندازی جهانی در زمینه پژوهش دارند، بررسی ساز و کارهایی که پژوهش و جامعه پژوهشی را در عرصه جهانی حمایت می کنند» دنبال می‌کند.

شورای جهانی پژوهش علاوه بر اجلاس جهانی، سالیانه یک بار در قالب اجلاس منطقه ای تشکیل جلسه می دهد. در این اجلاس مدیران بین الملل بنیاد های علم و شوراهای پژوهشی عضو هر قاره حضور می یابند و در خصوص موضوعاتی از پیش تعیین شده به بحث و سیاستگذاری می پردازند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

صندوق حمایت از پژوهشگران تصویب کرد: حمایت از ۱۶۰ طرح علمی و فناورانه جدید

شناسایی باکتری بومی با قابلیت افزایش مقاومت گیاهان به شوری

در دانشگاه تربیت مدرس بررسی شد: افزایش اثربخشی تركيب ضدسرطان معده با ناقل های نانویی

ساخت نانو ذرات فلزی با پسماندهای کشاورزی توسط محققان کشور

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها