جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

دومین اینوتک سلامت برگزار می شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:1305
چهارشنبه، ۱۹ خرداد، ۱۳۹۵ | 11:10

دومین اینوتک سلامت برگزار می شود

ثبت نام از شرکت های فناور ، سازمانها و نهادهای حمایت کننده برای شرکت در دومین اینوتک سلامت که در اوایل شهریورماه امسال برگزار می شود از طریق وب سایت اختصاصی اینوتک سلامت آغاز شد.
به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر ” محمدمهدی آخوندی ” رییس پژوهشگاه ابن سینا با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران ، افزود: دومین رویداد ملی اینوتک سلامت  با همکاری مرکز رشد فناوری سلامت ابن سینا، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ، مرکز رشد سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ، وزارت بهداشت و … از سوم تا پنجم شهریورماه امسال در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار می شود.
وی گفت که این رویداد با حضور هسته ها و شرکت های فناور، دانشجویان و تیم های علاقه مند به کارآفرینی و دارای ایده ، سیاستگذاران حوزه سلامت ، مدیران موفق شرکت های دانش بنیان، شرکت های بازارساز حوزه سلامت، مدیران مراکز رشد فناوری و پارک های علم و فناوری با هدف “شکل گیری و توسعه اکوسیستم کارآفرینی و شبکه سازی در حوزه سلامت و توانمندسازی مدیریتی برای شرکت های نوپا، کمک به بازاریابی و بازارسازی و سرمایه گذاری در شرکت ها و هسته های فناور حوزه سلامت” برگزار می شود.
به گفته دکتر آخوندی ، دومین اینوتک سلامت در چهار محور ” تجهیزات پزشکی و توانبخشی ، فرآورده های دارویی و تشخیصی، خدمات گردشگری سلامت و فناوری اطلاعات پزشکی و سلامت ” در قالب چهار هدف برگزار خواهد شد.
در معرض قرار دادن و شناساندن قطب های شبکه سازی که در خلق اکوسیستم کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار حوزه ی سلامت برای کارآفرینان موثرند، توانمندسازی مدیریتی برای شرکت ها و هسته های نوپا ، انتقال تجربه سیاستمداران ، سرمایه گذاران و مدیران ارشد مراکزی که نقش هدایت محوری دارند ، کمک به بازاریابی و بازارسازی شرکت های دارای محصول از طریق نمایشگاههای جانبی ، و همچنین حمایت مادی و معنوی از شرکت های نوپا از اهداف برگزاری دومین اینوتک سلامت است.
رییس پژوهشگاه ابن سینا با بیان اینکه کارآفرینی از سیاست‌های دولت است که الزامات آن نیز فراهم شده است ، تاکید کرد: در اینوتک که نخستین دوره آن به همت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد و ادامه آن در دومین اینوتک سلامت اجرا خواهد شد، تلاش بر این است که شرایط مساعدی را برای برقراری ارتباط بین شرکت های فناور ، سرمایه گذاران و صندوق های حمایتی ، ایجاد کنیم تا اجرای مقررات با حمایت های مادی و معنوی، به سمت توسعه فناوری سوق داده شوند.
وی در همین راستا ، افزود: دبیرخانه دائمی برای اینوتک سلامت نیز ایجاد می شود و انشاالله ” اینوتک سلامت ” به عنوان عامل برقراری ارتباط و ادامه این حرکت ملی ، بتواند نتایج خوبی بر توسعه فناوری ، کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

ثبت نام گروهی برای شرکت در دومین اینوتک سلامت تا ۱۵ مرداد ماه
دکتر  لادن گیاهی، مدیر مرکز رشد فناوری سلامت ابن سینا نیز در این نشست، شناخت جامعه فناور از اینوتک و دستیابی به نتایج ارزشمند را مهمترین هدف برگزاری دومین اینوتک سلامت دانست.
وی افزود: شرکت های فناور در بخش جشنواره، داوری می شوند و برترین آنها، مورد حمایت ارگانها و صندوقهای حمایتی قرار می گیرند.
وی به عنوان دبیر شورای سیاستگذاری اینوتک سلامت نیز تاکید کرد که ثبت نام از شرکت های فناور برای حضور در دومین اینوتک سلامت از طریق وب سایت اینوتک سلامت آغاز شده است .
دکتر گیاهی افزود: ثبت نام به صورت انفرادی و گروهی نیز انجام می شود و شرکت های فناور یا افراد ایده پرداز برای ارتقای سطح آگاهی و افزایش اطلاعات خود و یا برای آگاهی از اینکه چطور می توانند وارد مراکز رشد بشوند و یا راههای دریافت حمایت های مادی و معنوی را بدانند ، می توانند در اینوتک سلامت شرکت کنند.
وی با اشاره به اینکه مهلت ثبت نام های گروهی و شرکت ها تا ۱۵ مردادماه است، ادامه داد: با ثبت نام از سوی شرکت ها، برنامه ریزی برای دو روز و نیم آنها انجام می گیرد و حضور آنها در میزگردها و آموزش های مربیگری ، شروع امتیازدهی به این گروهها و شرکت های فناور است تا بهترین آنها نیز مورد حمایت سازمانها و ارگانهای حمایتی قرار بگیرند.
مدیر مرکز رشد فناوری ابن سینا، فعالیت بخش نمایشگاهی دومین اینوتک سلامت را فرصتی برای شرکت جهت جذب در مراکز رشد و پارکهای علم و فناوری دانست، ضمن آنکه حضور صندوق های حمایتی در این نمایشگاه را نیز فرصتی برای معرفی و آگاهی جامعه با فعالیت های این صندوق ها ذکر کرد.
وی، گردشگری سلامت ( چالش ها و فرصت ها )، ارائه نوین خدمات پزشکی ، پروتوتایپ تا بازار تجهیزات پزشکی ، تشخیص و فرآورده های دارویی و مدلهای مشارکت ویژه شرکت های نوپا را از جمله عناوین پانل ها ی دومین اینوتک سلامت عنوان کرد.
دکتر گیاهی همچنین برگزاری کارگاهها جهت دستیابی به راههای کاربردی در رفع مشکلات فناوری را از دیگر برنامه های اینوتک سلامت ذکر کرد و افزود: کارگاههایی همچون حقوق مالکیت معنوی ، اصول و فنون مذاکره ، مدل و برنامه کسب و کار و طرح توجیهی ، بازاریابی تخصصی حوزه سلامت ، مبانی فرآیند تجاری سازی ، ارزش گذاری ایده و محصول تلاش می کنند تا ضمن راهنمایی شرکت کنندگان و فناوران برای رویا رویی با مشکلات و رفع موانع در مسیر فناوری ، راههای جذب سرمایه گذاری و حمایت های مادی و معنوی را به آنان نشان دهند.
مدیر مرکز رشد فناوری ابن سینا ادامه داد: نهادهای مختلف ، حمایت از تعداد قابل توجهی از شرکت های فناور برگزیده را در حوزه تجهیزات پزشکی و گردشگری سلامت خواهند داشت و از سه شرکت برگزیده نیز برای حضور در دوره MBA سلامت پژوهشگاه ابن سینا حمایت می شود.
وی با اعلام آدرس وب سایت اینوتک سلامت به نشانی www.Inotechsalamat.com ، خاطرنشان کرد که درگاه ثبت نام الکترونیک این وب سایت به صورت انفرادی و گروهی، فعال بوده و آماده ثبت نام است .

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها