- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

سه استان ایران، در صدر سرطان رحم

همایش تشخیص و درمان سرطان آندومتر (رحم) با حضور افزون بر ۱۰۰ نفر از متخصصان رادیوتراپی و انکولوژی، زنان و زایمان و پزشکان عمومی در بیمارستان امید مشهد برگزار شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران دبیر علمی همایش در این مراسم هدف از برگزاری آن را آشنایی پزشکان و متخصصان رشته های مرتبط با آخرین روشهای تشخیص و درمان سرطان رحم عنوان کرد.

دکتر آذر فانی پاکدل گفت: سرطان رحم چهارمین سرطان شایع در زنان است که شیوع آن در کشورهای اروپایی حدود ۱۳ نفر در صد هزار نفر جمعیت زنان است.

وی افزود: در ایران استانهای تهران، اصفهان و یزد با تعداد ۱۱ نفر در صد هزار نفر جمعیت، بیشترین میزان ابتلا به سرطان رحم را در کشور به خود اختصاص داده اند.

استادیار رادیوتراپی و انکولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، چاقی، بیش فشاری خون، افزایش سن، باردار نشدن، استفاده از داروی ‘تاموکسیفن’ در مبتلایان به سرطان پستان، پریودهای نامنظم و استفاده از درمان های هورمونی، خونریزی در دوران یائسگی و سابقه ژنتیکی را از عوامل موثر در بروز سرطان رحم عنوان کرد.

دکتر فانی پاکدل گفت: میانگین سن ابتلا به سرطان رحم در کشورهای اروپایی ۶۳ سال و در ایران حدود ۵۷ سال است.

وی درمان سرطان رحم را شامل جراحی و برداشتن رحم، رادیوتراپی و شیمی درمانی عنوان کرد و افزود: با تشخیص به موقع، درمان این سرطان قطعی و موفقیت آمیز است.

انتهای پیام