جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

عشق به انسانیت در وجود دکتر ملک حسینی هر غیرممکنی را ممکن کرده است

نسخه قابل پرینت
کد خبر:12957
شنبه، ۴ دی، ۱۳۹۵ | 12:59

عشق به انسانیت در وجود دکتر ملک حسینی هر غیرممکنی را ممکن کرده است

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در آیین نکوداشت استاد ملک حسینی، گفت: عشق به انسانیت در وجود دکتر ملک حسینی هر غیرممکنی را ممکن کرده است.

به گزارش دیده بان علم ایران، آیین نکوداشت استاد ملک حسینی، دوم دی ماه به همت بنیاد نخبگان استان فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مجتمع رفاهی دانشگاه شیراز برگزار شد.

دکتر سید علی ملک حسینی که با انجام نخستین پیوند کبد، نخستین پیوند کبد از اهداکننده زنده، نخستین پیوند کبد از یک نفر به دو نفر، پدر پیوند کبد ایران لقب گرفته، ساخت بزرگترین مرکز پیوند اعضای کشور را نیز در کارنامه بلند خدمات خود دارد.

دکتر رضا ملک زاده طی سخنانی در همایش ملی نکوداشت استاد ملک حسینی با بیان اینکه در گذشته شاهد مرگ و میر کسانی بودیم که بیماری و نارسایی کبدی داشتند، گفت: پس از بازگشت دکتر ملک حسینی از آمریکا، پیوند کبد در شیراز انجام شد در حالی که کسی باور نمی کرد که او و همراهانش بتوانند به این جایگاه برسند.

وی مهمترین نگرانی امروز در حوزه سلامت را چاقی، دیابت و کبد چرب برشمرد و گفت: در آینده هم شاهد خواهیم بود که تعداد زیادی در کشور، مبتلا به نارسایی های کبدی می شوند.

ملک زاده حضور دکتر ملک حسینی را در توسعه بخش های پیوند در دیگر نقاط کشور هم موثر دانست و ادامه داد: در سال ۱۹۹۰میلادی برای سیروز کبدی کاری نمی توانستیم انجام دهیم و امید است در سال های آینده، بتوانیم بیماری هایی مانند هپاتیت C را هم ریشه کن کنیم.

رییس مرکز دیالیز و پیوند سند پاکستان هم طی سخنانی در  آیین نکوداشت استاد ملک حسینی، او را همچون یک معلم، فرشته و رهبر توصیف کرد و گفت: می توانم بگویم او تصویری از موفقیت ایران است که به جامعه جهانی معرفی شده است.

دکتر ادیب الحسن ریزوی از این استاد برجسته علوم پزشکی به عنوان جراحی موفق یاد کرد که شخصیتی گرم دارد، بااخلاق، واقع گرا و مقید به قانون است.

او افزود: استاد ملک حسینی خودش را نقد می کند و شجاع است، به دنبال چیزهای جدید می رود و چشمانی دقیق برای دیدن نکات ظریف دارد. در ورزش والیبال هم مانند دانش پزشکی موفق است و احترام به دانشجویانش، از دیگر صفات اخلاقی اوست.

ریزوی ادامه داد: استاد ملک حسینی همیشه به دنبال یادگیری است، مسیر را می داند، به اجتماع مقید و خلاق است.

رییس مرکز دیالیز و پیوند سند پاکستان تصریح کرد: ساخت بیمارستان پیوند بوعلی سینا، رویایی بود که به حقیقت پیوست.

رییس منتخب انجمن جهانی پیوند اعضا هم گفت: بیمارستان پیوند بوعلی سینا نه تنها برای شیراز، بلکه برای ایران و منطقه است.

“مهمت هابرال” با اشاره به ملاقات های خود با دکتر ملک حسینی، گفت: در سال ۲۰۰۸ میلادی، برای بازدید از روند ساخت بیمارستان پیوند به ایران آمدم و بر این واقفم که ساخت یک بیمارستان آسان نیست، همانطور که حتی ساخت یک خانه آسان نیست که از این بابت به دکتر ملک حسینی تبریک می گویم.

او با ابراز خوشحالی از حضور در این همایش، گفت: انجام این پیوندها نه تنها برای ایران، بلکه برای تمام منطقه است.

رییس انجمن پیوند اعضای کشور کویت، دیگر سخنران این آیین بود که دکتر ملک حسینی را فردی زحمتکش و متواضع معرفی کرد.

دکتر مصطفی الموسوی با بیان اینکه دکتر ملک حسینی به مقام بزرگی رسیده است، گفت: او از خانواده ای متدین و باایمان آمده و کارهایی که در دنیا انجام داده، برای آخرت است، چرا که سرای حقیقی ما آخرت است.

وی ساخت مرکز پیوند بوعلی سینا را باقیات صالحات دکتر ملک حسینی خواند و خطاب به شرکت کندگان گفت: شما باید افتخار کنید که فردی چون او را در میان خود دارید.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

موفقیت دانشمند ایرانی در ساخت لباس با قابلیت اندازه‌گیری قند خون

تولید موش تراریخته برای کمک به تحقیقات دیابت در پژوهشگاه رویان

بیست و هشتمین جشنواره تحقیقات علوم پزشکی رازی، سوم بهمن برگزار می شود

اساسنامه شورای عالی تحقیقات سلامت تصویب شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها