جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

پایان ساخت ماهواره ایرانی ظفر تا سال آینده/ طراحی بالن مخابراتی تدبیر ۱

نسخه قابل پرینت
کد خبر:12690
سه شنبه، ۳۰ آذر، ۱۳۹۵ | 10:57

پایان ساخت ماهواره ایرانی ظفر تا سال آینده/ طراحی بالن مخابراتی تدبیر ۱

رییس مرکز ملی فضایی ایران از پایان طراحی و ساخت ماهواره ظفر تا سال آینده خبر داد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران منوچهر منطقی با اشاره به هدف کسب جایگاه اول منطقه در حوزه فضا، بیان کرد: این موضوع دارای جوانب متعددی است که از جمله آنها فعالیتهای علمی و دانشگاهی است که ایران در سال ۲۰۱۵ از نظر میزان مدارک علمی هوافضایی در رتبه یازدهم جهان قرار گرفته است.

وی افزود: میزان ارجاعات به تولیدات علمی ایران نسبت به سال ۲۰۱۴ یک رتبه ارتقاء یافته و همچنین ایران طی چهار سال اخیر در رتبه اول تولیدات علمی هوافضای منطقه بوده است .

منطقی در ادامه به موضوع توسعه فناوری ها فضایی اشاره کرد و گفت: پروژه های تعریف شده با همکاری دانشگاهها و نیز کارهای انجام شده توسط شرکتهای دانش بنیان صورت گرفته است که از جمله آنها می توان به ماهواره های دانشجویی دوستی، ناهید، آت ست، ظفر و … اشاره کرد.

وی تصریح کرد: دو ماهواره سنجشی امیرکبیر و ماهواره مخابراتی ناهید در مراحل پایانی تجمیع و تست ماهواره قرار دارد و به‌زودی آماده پرتاب خواهد شد.

رییس مرکز ملی فضایی ایران همچنین با اشاره به سامانه بالن مخابراتی، اظهار کرد: طراحی بالن مخابراتی تدبیر ۱ (بام) انجام شده و آزمایش بالن مقید نیز به زودی انجام خواهد شد.

منطقی با اشاره به ساخت ماهواره های دانشگاهی، ادامه داد: ماهواره دانشگاهی دوستی یک ماهواره سنجشی است که در حال اتمام مراحل ساخت است، این ماهواره که با همکاری دانشگاه صنعتی شریف طراحی و ساخته شده آماده پرتاب است و همچنین طراحی و ساخت ماهواره ظفر تا سال آینده به اتمام خواهد رسید.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

«فضا و کارآفرینی»، شعار هفته جهانی فضا در سال ۲۰۲۳

دو شبح رقصنده در فاصله یک میلیارد سال نوری از ما در فضا کشف شدند

سیروس برزو، پیشگام ترویج دانش‌کیهان‌نوردی در ایران درگذشت

هفتمین ماهواره ایران، عصر امروز به مدار زمین پرتاب می شود

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها