جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

مطالعات محققان دانشگاهی برای تولید ۲۰ نانو دارو

نسخه قابل پرینت
کد خبر:11733
دوشنبه، ۱۵ آذر، ۱۳۹۵ | 11:53

مطالعات محققان دانشگاهی برای تولید ۲۰ نانو دارو

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اجرای طرح های تحقیقاتی دانش محور در این دانشگاه اظهار داشت: در حال حاضر به همت پژوهشگران این دانشگاه تحقیق بر روی ۲۰ نانو دارو در حال انجام است.

به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر مصطفی مهرابی‌بهار،‌ در حاشیه بهره برداری از بخش زنان بیمارستان شهید کامیاب با اشاره به فرا رسیدن هفته پژوهش و دستاوردهای این حوزه اظهار داشت: با اقدامات موثری که صورت گرفت رتبه پژوهشی دانشگاه از پنجم به سوم ارتقاء یافت که این امر نشان دهنده تلاش  خستگی ناپذیر و مجدانه محققان و پژوهشگران این دانشگاه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در سالهای اخیر سه نانو دارو برای درمان بیماری های مختلف توسط محققان این دانشگاه تهیه و به مرحله تولید رسید خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیز محققان بر روی ۲۰ نانو داروی دیگر در حال تحقیق و پژوهش هستند.

دکتر مصطفی مهرابی بهار تصریح کرد: سالانه بیش از یک هزار و ۵۰۰ طرح تحقیقاتی و یک هزار و ۳۰۰ مقاله توسط پژوهشگران این دانشگاه تولید می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات انجام شده در حوزه هتلینگ مراکز درمانی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با اجرای برنامه تحول نظام سلامت، تحولی جدی در کیفیت و کمیت خدمات بیمارستانی ایجاد شد به طوری که می توان گفت بیشتر بخش های بیمارستانی بازسازی و یا بهسازی شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

موفقیت محقق ایرانی در تولید بانداژ ضدعفونت با عصاره حنا و نانوالیاف

در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد: شناسایی ژن‌ها و مسیرهای مولکولی سرطان با تحلیل کلان داده ها

موفقیت محققان دانشگاه شریف در ساخت صفحات لمسی الکترونیکی شفاف و منعطف بر پایه نانوژنراتور

سرکار: کاهش بودجه و تشدید تحریم ها از موانع تحقق صادرات یک میلیاردی محصولات نانو است

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها