جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

تجلیل از ۳۳ طرح بخش دانش‌آموزی جشنواره جوان خوارزمی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:11604
یکشنبه، ۱۴ آذر، ۱۳۹۵ | 12:51

تجلیل از ۳۳ طرح بخش دانش‌آموزی جشنواره جوان خوارزمی

همزمان با برگزاری هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی از ۳۳ طرح برگزیده بخش دانش‌آموزی تجلیل می‌شود.

به گزارش دیده‌بان علم ایرانن نعمت‌الله کاظمی فرامرزی، مدیر کمیته اجراییبخش دانش‌آموزی جشنواره خوارزمی در نشست خبری گفت: در این دوره از جشنواره تعداد هفت هزار و ۴۲۰ طرح از سوی دانش‌آموزان و هنرجویان دوره دوم متوسطه به دبیرخانه‌های استانی ارسال شد که پس از ارزیابی‌های متعدد، تعداد ۸۹۴ طرح به عنوان طرح‌های منتخب استانی انتخاب شدند.

کاظمی طرح‌های ارسالی را در گروه‌های علمی برق و الکترونیک، کامپیوتر، مکاترونیک، مکانیک، فیزیک و نجوم، شیمی، ریاضی، معماری و عمران، علوم زیستی و پزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی و روان‌شناسی، علوم دینی و قرآن‌پژوهی، هنر و نانوتکنولوژی برشمرد..

مدیر کمیته اجرایی بخش دانش‌آموزی جشنواره خوارزمی ادامه داد: از ۸۹۴ طرح منتخب استانی پس از داوری ۶۲ طرح به مرحله داوری نهایی این دوره از جشنواره راه یافتند که با رای هیات داوران ۳۳ طرح به عنوان برگزیده حائز رتبه در زمینه علمی خود شدند.

به گفته وی، از تعداد ۳۳ طرح منتخب چهار طرح در رتبه اول، هفت طرح در رتبه دوم و ۲۲ طرح در رتبه سوم جای گرفتند. علاوه بر آن شهرهای تهران و کرمان هر کدام با پنج طرح دارای بیشترین طرح برگزیده هستند و پس از آنها فارس با چهار طرح در رتبه دوم و خراسان رضوی و کردستان هر کدام با سه طرح در جایگاه سوم قرار گرفتند.

کاظمی اضافه کرد: ۶۰٫۶۱ درصد منتخب به صورت انفرادی بوده و ۳۹٫۳۹ درصد به صورت گروهی در این جشنواره حائز رتبه شدند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را تحقق کارآفرینی دانش‌بنیان دانست و اضافه کرد: بخش دانش‌آموزی جشنواره جوان خوارزمی ویژه دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه شاخه‌های نظری و هنرجویان شاخه فنی‌وحرفه‌ای و کار و دانش است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

برگزیدگان جشنواره های خوارزمی، معرفی و تقدیر شدند/جشنواره بین المللی خوارزمی، امسال، تنها پنج برگزیده داشت

برگزیدگان سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی معرفی و تقدیر شدند

برترین‌های جشنواره‌های بین‌المللی و جوان خوارزمی تقدیر شدند

جايزه دانشمند جوان فرهنگستان جهاني علوم به شیمیدان ایرانی اعطا شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها