پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

هفت روز هفته پژوهش امسال به کام فناوری!

نسخه قابل پرینت
کد خبر:11552
شنبه، ۱۳ آذر، ۱۳۹۵ | 12:51

هفت روز هفته پژوهش امسال به کام فناوری!

دبیر ستاد ملی هفته پژوهش با اشاره نامهای ایام هفته پژوهش گفت: ۷۵ درصد فعالیتهای هفته پژوهش امسال معطوف به فناوری است.

 به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر ‘جلال بختیاری’ روز شنبه در نشستی خبری اظهار داشت: روزهای هفته پژوهش از ۲۱ تا ۲۷ آذرماه به ترتیب با عنوان های ‘پژوهش، فناوری و مدرسه’، ‘پژوهش، فناوری و دانشگاه کارآفرین’ ، ‘ پژوهش، فناوری و صنعت’، ‘پژوهش، فناوری؛ اقدام و عمل’ ، ‘پژوهش، فناوری و حامیان پژوهش’ ، ‘ایده برتر، سرمایه ملی’ و ”پژوهش، فناوری و حوزه و دانشگاه’ نامگذاری شده است.
به گفته وی، در هفته پژوهش امسال برای اولین بار با هماهنگی وزارتخانه ها، سازمان ها و دستگاه های مرتبط با پژوهش و فناوری، ترتیبی داده شده تا نیازهای واقعی بخش های مختلف در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری ارائه شود.
مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم افزود: در برنامه های هفته پژوهش امسال علاوه بر پژوهش های داخلی، پژوهش بین المللی نیز از سوی شرکتها و دانشگاه های اروپایی و آسیایی عرضه می شود که تاکنون ۵۰ دانشگاه خارجی برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند.
وی از اختصاص فضای مستقلی برای سرمایه گذاری فناوری، بورس ایده و عقد قراردادهای تجاری در محل نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری خبر داد و گفت: نمایشگاه امسال به گونه ای طراحی شده که سرمایه گذار و فناور به راحتی در کنار یکدیگر قرار بگیرند و فضای انعقاد قرارداد و رسیدن به تفاهم همکاری به راحتی فراهم باشد.بختیاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری، برگزاری جشنواره های تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری در سطح ملی، استانی و دانش آموزی، اجرای جشنواره برگزیدگان ایده های برتر، برگزاری مراسم تجلیل از خیران و حامیان پژوهش و فناوری و معرفی استان های برتر در حوزه پژوهش و فناوری با همکاری وزارت کشور را از جمله برنامه های پیش بینی شده در هفته پژوهش امسال معرفی کرد.

وی همچنین گفت: برنامه های استانی این هفته نیز از فردا ۱۴ آذرماه در استانهای سراسر کشور آغاز می شود و تا ۱۸ آذرماه ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

اعلام اسامی روزها و برنامه های هفته پژوهش و فناوری سال ۱۴۰۱

برترین های پژوهش و فناوری کشور تقدیر شدند

فردا در تهران برگزار می شود: جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور/ افتتاح نمایشگاه هفته پژوهش و رونمایی از ۴۰ دستاورد فناورانه

آغاز «هفته پژوهش و فناوری» امسال از ۲۳ آذرماه/ برنامه های وزارت علوم در بزرگداشت هفته پژوهش

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها