جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

شکار طلا از پساب ها با نانوذرات

نسخه قابل پرینت
کد خبر:11202
جمعه، ۵ آذر، ۱۳۹۵ | 10:07

شکار طلا از پساب ها با نانوذرات

یک شرکت فعال در حوزه بازیافت طلا از معادن، روشی صنعتی ارائه کرده که در آن از نانوذرات برای بازیافت طلا استفاده می‌شود. این روش می‌تواند کارایی استخراج طلا را ۴۰ تا ۹۰ درصد افزایش دهد.
به گزارش دیده بان علم ایران نتایج یافته‌های اخیر نشان می‌دهد که می‌توان از فناوری‌ نانو برای افزایش بازیافت طلا استفاده کرد. این روش جدید می‌تواند تا ۴۰ درصد میزان بازیافت و در برخی مواقع تا ۹۰ درصد کارایی بازیافت طلا را افزایش دهد.
شرکت یونیکور (Unicore) که در نیویورک واقع است، اخیراً فناوری بازیافت خود را از فاز پایلوت خارج ساخته و به دنبال استفاده صنعتی از آن است. این فناوری در حال پیاده‌سازی در نوادا بوده و شرکت‌‌های فعال در حوزه معدن نسبت به آن علاقه‌مند شده‌اند.
هرو امی از شرکت یونیکور معتقد است که این فناوری را می‌توان در معادن طلای سراسر جهان استفاده کرد.
امی می‌افزاید: «ما تصمیم گرفتیم از این فناوری به‌صورت پایلوت استفاده کنیم. در حال حاضر این فناوری هنوز به‌صورت تجاری مورد استفاده قرار نگرفته است. صنعت استخراج طلا به دنبال فناوری این چنینی است. نقش این فناوری در صنعت استخراج طلا، همانند ظهور گوگل در دنیای اینترنت است.»
در ابتدا محققان با این روش موفق به افزایش بازیافت تا ۴۰ درصد شدند، اما بهبودهای آتی این کارایی را افزایش داد. نسل سوم بهبود این روش موجب شد تا این فناوری زیست‌سازگار و سبز باشد. این گروه معتقداند که شرکت‌های استخراج طلا، ۷۰ درصد از طلا را در حین استخراج از دست می‌دهند؛ چرا که آن‌ها قادر به جذب ذرات بسیار ریز نیستند.
در این روش از نانوذرات در راکتورهای مختلفی استفاده می‌شود که به‌صورت زیگزاگی قرار گرفته‌اند. این راکتورها ذرات ریز طلا را به دام می‌اندازند.
این شرکت به دنبال شرکای تجاری برای استفاده از این فناوری در معادن مختلف و فلزاتی به جز طلا است.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

موفقیت محقق ایرانی در تولید بانداژ ضدعفونت با عصاره حنا و نانوالیاف

صرفه‌جویی ۲۵ میلیون دلاری با تولید نانوداروی ضدسرطان

ساخت دستگاه اندازه‌گیری زاویه تماس و کشش بین سطحی در کشور

موفقیت محققان دانشگاه شریف در ساخت صفحات لمسی الکترونیکی شفاف و منعطف بر پایه نانوژنراتور

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها