پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

وزیر بهداشت خبر داد: کاهش ۳۵درصدی واردات حوزه سلامت طی سه سال گذشته

نسخه قابل پرینت
کد خبر:10556
یکشنبه، ۲۳ آبان، ۱۳۹۵ | 10:41

وزیر بهداشت خبر داد: کاهش ۳۵درصدی واردات حوزه سلامت طی سه سال گذشته

وزیر بهداشت از کاهش ۳۵ درصدی میزان واردات در حوزه سلامت طی سه سال گذشته، در جهت حمایت از تولید داخل خبر داد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: واقعیت کشور ما این است که بهترین‌هایمان را عمدتا در گروه تجربی و پزشکی جذب می‌کنیم و خوشبختانه معاونت علمی و فناوری امکان شناسایی و به کارگیری آنها را فراهم می‌کند.

وی افزود: از ثمرات وجود همین جوانان در ۶۰۰ مرکز تحقیقاتی، کاهش ۳۵ درصدی واردات در طی ۳ سال گذشته بوده است و این به معنی حمایت از تولید داخل است. البته صادراتمان هم نسبت به گذشته ۲.۵ برابر شده است.

وزیر بهداشت به ورود بیش از ۱۰۰ قلم داروی جدید به بازار دارویی کشور اشاره و اظهار کرد: در عین حال در حوزه تکنولوژی‌های برتر حدود ۲۰۰۰ شغل ایجاد شده و به نظر می‌رسد با ادامه این روند حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان آینده خوبی را برای خود متصور است.

هاشمی با بیان اینکه امیدواریم در تدوین برنامه ششم توسعه قوانین بیشتری برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به تصویب برسد، اظهار کرد: ما در وزارت بهداشت از روز اول کارمان با تشکیل شورای فناوری و سیاست‌گذاری در زمینه حمایت از تولید داخل هم برای دارو و هم برای تجهیزات پزشکی و در راستای دستیابی به اقتصاد مقاومتی، تصمیمات خوبی اتخاذ کرده‌ایم و حاصل آن هم عدم مهاجرت نخبگان این حوزه به خارج از کشور است. به طوری که کمترین میزان خروج از کشور را در حوزه پزشکی شاهد هستیم. در عین حال دستاوردهای ارزشمندی هم داشته‌ایم که در سال‌های بعد مشخص می‌شوند.

وی ادامه داد: امیدوارم که بتوانیم با ادامه این روند در ۱۰ سال آینده سهم قابل توجهی را در بازارهای منطقه داشته باشیم. البته این نتیجه در صورتی حاصل می‌شود که کشور از ثبات و آرامش نسبی هم برخوردار باشد و بتوانیم با وحدت، همدلی و حمایت همه‌جانبه به آرمان‌های بلند مقام معظم رهبری و شهدا دست یابیم.

وزیر بهداشت گفت: ما از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درخواست کمک کرده‌ایم که البته این کمک مادی نیست بلکه بیشتر جنبه فنی و مشاوره‌ای دارد تا با این کمک بتوانیم تولید محصولات داخلی را از آنچه که فقط نامش تولید داخل است، بهتر تشخیص دهیم و این موضوع نیازمند کنترل مضاعفی است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

ساخت «فلزیاب صنعتی» با قابلیت تشخیص سریع ضایعات فلزی در خطوط تولید

افتتاح خط تولید کاملا بومی «لوله خلأ خون‌گیری» در کشور

اعطای تسهیلات رشد تولید دانش‌بنیان تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان/ایجاد ۱۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی با اعطای تسهیلات به دانش بنیان ها

حضور ۵۰ شرکت دانش‌بنیان در خدمت‌رسانی به زائران اربعین

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها