شنبه، ۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 20 April , 2024

نسل جدید جنگنده‌‌های رادارگریز چین، رونمایی شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:10202
چهارشنبه، ۱۲ آبان، ۱۳۹۵ | 19:43

نسل جدید جنگنده‌‌های رادارگریز چین، رونمایی شد

یازدهمین نمایشگاه هوافضایی بین المللی «جوهای» دیروز (اول نوامبر) در شهر جوهای در استان گوانگ دونگ چین گشایش یافت.

به گزارش دیده‌بان علم ایران در این نمایشگاه، جنگنده‌ رادارگریز نسل جدید بومی چین موسوم به ۲۰-J برای نخستین بار به طور علنی در معرض دید عمومی قرار می گیرد و هواپیمای بزرگ ترابری ۲۰-Y که در ماه جولای سال جاری به نیروی هوایی تحویل گرفته بود، نیز به طور استاتیک به نمایش گذاشته می شود.

در خصوص تجهیزات دفاعی هوایی، ۷۰ نوع محصول و تکنولوژی چین در این نمایشگاه ارائه شده که از میان آنها می توان به هواپیمای بزرگ ترابری ۲۰-Y، جنگنده سنگین ۲۰-J و جنگنده سبک ۳۱-J اشاره کرد. مخصوصا جنگنده ۲۰-J که مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان چینی و خارجی قرار گرفت نیز برای نخستین بار در این نمایشگاه شرکت و به نمایشگاه پروازی گذاشته می‌شود.

۲۰-J، جنگنده نسل جدید رادارگریز بومی چین است که با پیش بینی نیازمندی‌های جنگ‌های آتی طراحی و تولید شده است.

۱۴۰f7f6156b64fbf89e40cf531331ba2

جانگ شین گوا، معاون مدیرعامل گروه صنعت فضانوردی چین درباره حضور این نوع جنگنده در نمایشگاه جوهای گفت: نمایش پروازی این جنگنده توسط خلبان نیروی هوایی ارتش اجرا می شود و این امر نشان می دهد این مدل به زودی به نیروی هوایی تحویل خواهد شد.

یکی دیگر از تجهیزات محبوب به نمایش در آمده در این دوره نمایشگاه، هواپیمای بزرگ ترابری ۲۰-Y است که در نمایشگاه تنها به نمایش گذاشته می‎شود و پرواز نخواهد کرد. این مدل هواپیما با طراحی و تولید بومی چین نوعی هواپیمای ترابری چندمنظوره ۲۰۰ تنی است و از قابلیت اجرای ماموریت و انتقال پرسنل و بار در شرایط اقلیمی مختلف برای مسافت زیاد برخوردار است. این دومین بار است که ۲۰-Y در نمایشگاه جوهای شرکت می کند اما نخستین حضور آن در نمایشگاه پس از تحویل به نیروی هوایی است.

۷۸۰۶b7778c3a4378acb26df7e5242985

جانگ شین گوا درباره این نوع هواپیما گفت: دفعه پیش موقعی که ۲۰-Y در نمایشگاه جوهای شرکت می‌کرد، هنوز به نیروی هوایی تحویل نشده بود اما حالا در اختیار ارتش قرار گرفته است. از این رو، حضور کنونی آن در نمایشگاه با حضور قبلی آن فرق می‌کند چون پس از استفاده، بازخوردهایی درباره آن به دست ما رسیده و طبق آن اصلاحاتی در این هواپیما انجام دادیم و این اصلاحات را مخصوصا در طراحی شکل ایرودینامیک و چیدمان سازه‌های آن می توان در این دوره نمایشگاه مشاهده کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

تولید ضد یخ بدنه هواپیما در کشور

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی: ایران می‌تواند بهترین شریک فناوری چین در منطقه باشد

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد: توسعه همکاری‌های فناورانه بر بستر جاده ابریشم

یازدهمین دوره مسابقات ملی هوافضا برگزار می شود

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها