جمعه، ۷ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Friday, 26 April , 2024

ملک‌زاده خبر داد: ارائه تسهیلات ویژه به فناوران حوزه پزشکی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:10141
سه شنبه، ۱۱ آبان، ۱۳۹۵ | 10:42

ملک‌زاده خبر داد: ارائه تسهیلات ویژه به فناوران حوزه پزشکی

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ارائه تسهیلات ویژه به فناوران فعال در حوزه دارو و پزشکی خبر داد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر رضا ملک‌زاده در نشست خبری دومین همایش و نخستین فن‌بازار ملی سلامت در دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه یکی از موضوعات بسیار مهم که در اسناد بالادستی به آن تاکید شده، حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان است، اظهار کرد: به همین دلیل در دولت یازدهم تمهیدات متعددی برای رونق فناوری بخصوص در جهت رفع نیازهای کشور اندیشیده شده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در بخش سلامت بازار بزرگی داریم که حداقل ۴۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد اما بخش عظیمی از این بازار در اختیار کشورهای دیگر است. این همایش فرصت خوبی برای فناوران جهت حضور در بخش سلامت است.

وی با اشاره به اینکه با تشکیل صندوق نوآوری و شکوفایی که براساس آخرین اطلاعات تاکنون نزدیک به ۸۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار (تسهیلات و سرمایه در گردش) تصویب شده که در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار خواهد گرفت، گفت: در حال حاضر نزدیک به دو هزار و ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور راه‌اندازی شده است که از این تعداد ۶۷۰ شرکت در عرصه سلامت فعال هستند که نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان گردش مالی دارند. از این رو یکی از مهمترین برنامه‌های ما حمایت از این شرکت‌ها است.

ملک‌زاده ضمن اشاره به آسیب‌های وارده به اقتصاد کشور در دولت قبل، حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان را دشوار خواند و گفت: برخی از موانع حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان به سختی رفع می‌شوند؛ به عنوان مثال شرکت‌های دانش‌بنیان برای اخذ مجوز باید یک پروسه بروکراسی طولانی‌ را سپری کنند. البته معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری قصد حمایت از این شرکت‌ها را دارد اما به هر حال بروکراسی‌ها در این حوزه پیچیده و طولانی است. از این رو همین مقداری که تاکنون در این عرصه جلو رفته‌ایم می‌تواند پیشرفت قابل توجهی تلقی شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در وزارت بهداشت دستورالعملی را تهیه کردیم و همچنین مصوبه‌ای را در شورای عالی فناوری به تصویب رساندیم که تسهیلات ویژه‌ای برای فناوران فعال در حوزه دارو و پزشکی در نظر گرفته شود.

وی در پایان همایش فن‌بازار ملی سلامت را اقدامی برای تشویق و حمایت از فناوران بخش سلامت عنوان و اظهار امیدواری کرد که این همایش بتواند گام مثبتی در راستای حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان باشد.

گفتنی است دومین همایش و نخستین فن‌بازار ملی سلامت طی روزهای ۱۶ و ۱۷ آبان‌ ماه در سالن حجاب برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

بیست و هشتمین جشنواره تحقیقات علوم پزشکی رازی، سوم بهمن برگزار می شود

اساسنامه شورای عالی تحقیقات سلامت تصویب شد

دانشمند ایرانی، برنده جایزه ترولند ۲۰۲۲ آکادمی علوم آمریکا شد

موهای خاکستری با رفع استرس می‌توانند رنگ طبیعی خود را بازیابند

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها