- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

قضیه آگهی تعویض تندیس خوارزمی با گوشی چه بود؟

آگهی معاوضه تندیس جشنواره خوارزمی با گوشی در یک سایت خرید و فروش آنلاین در روزهای اخیر در فضای مجازی توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

در این آگهی فروش تندیس جشنواره خوارزمی به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان یا معاوضه آن با انواع گوشی و تبلت سامسونگ در حدود همین قیمت پیشنهاد شده بود.

درج آگهی فروش تندیس یکی از مشهورترین جشنواره های علمی اختراعات و ابتکارات کشور در یک سایت پرطرفدار خرید و فروش آنلاین که بازدیدکنندگان فراوانی دارد را می شد حرکتی نمادین در انتقاد از کم توجهی ها یا استیصال مالی یکی از برندگان جشنواره تلقی کرد بر همین اساس خبرنگار دیده‌بان علم ایران با شماره فرد آگهی دهنده تماس گرفت و کم و کیف ماجرا را جویا شد.

جوان پشت خط با تاکید بر این که تندیس متعلق به خود وی نبوده است، اظهار داشت: این تندیس متعلق به یکی از دوستانم بود که در این جشنواره برنده شده بود و مدتی پیش به خارج مهاجرت کرده و بخشی از وسایل خود از جمله این تندیس را به من واگذار کرده بود و چون نیازی به آن نداشتم تصمیم گرفتم آن را با یک گوشی یا تبلت تعویض کنم!

وی خاطرنشان کرد: تندیس مذکور پس از درج آگهی با یک تبلت معاوضه شده است.

گفتنی است در جشنواره بین‌المللی و جشنواره جوان خوارزمی علاوه بر جایزه نقدی تندیسی هم اعطا می شود که ارزش مادی خاصی ندارد.

جشنواره بين‌المللی خوارزمی از ۳۰ سال پیش همه ساله به‌ منظور شناسايي و معرفي نخبگان و استعدادهاي برتر در عرصه علم و فناوري و حمايت از آنان و براي فراهم کردن زمينه‌های لازم به منظور گسترش فعاليت‌های علمی و پژوهشي در سطح جهان برگزار می‌شود. مسئوليت برگزاري اين جشنواره بر عهده مديريت جشنواره ها و مسابقات علمي و فناوري سازمان پژوهش‌هاي علمي و صنعتي ايران است.

انتهای پیام