شنبه، ۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 20 April , 2024

مهلت شرکت پژوهشگران در فراخوان «صندوق علمی راه ابریشم» تمدید شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:1008
شنبه، ۱۵ خرداد، ۱۳۹۵ | 13:40

مهلت شرکت پژوهشگران در فراخوان «صندوق علمی راه ابریشم» تمدید شد

مهلت ارسال فرم های پژوهشگران برای شرکت در فراخوان همکاری های علمی و فناوری ایران و آکادمی علوم چین (صندوق علمی راه ابریشم) تا ۱۹ خرداد تمدید شد.

به گزارش دیده بان علم ایران پژوهشگران تا روز یاد شده فرصت دارند فرم های همکاری های علمی و فناوری ایران و آکادمی علوم چین (صندوق علمی راه ابریشم) را ارسال کنند.

صندوق علمی راه ابرایشم، صندوق علمی مشترک ایران و چین است که انجام پروژه های مشترک تحقیقاتی»، «برگزاری کارگاه های مشترک» و « برنامه های تبادل محققین و اساتید»از جمله فعالیتهای آن است.

این صندوق در سال اول در سه حوزه منتخب نانوفناوری، انرژی‌های تجدیدپذیر و علوم شناختی و از طریق سه روش پروژه های تحقیق و توسعه مشترک، برگزاری کارگاه های مشترک و تبادل محققین در دوره‌های کوتاه مدت حمایت می‌کند.

اولویت های حوزه نانو فناوری شامل Nano product (نانو بیوسنسور، نانو دارو )، Nano processing (نانو الکترونیک، جداسازی و نانو سطح) و Nano material (الماسواره، گرافن، نانو سلولز و فلزات نانو ساختار) است.

اولویت های حوزه علوم شناختی نیز شامل نقشه برداری مغز برای مطالعات شناختی و بازتوانی شناختی است.

در سال اول، صندوق مشترک از حداکثر سه پروژه تحقیقاتی مشترک در هر سال حمایت می‌کند و برنامه تامین مالی پروژه‌های تحقیق و توسعه مشترک برای درخواست از اول آوریل (۱۲ فروردین) تا ۳۰ می (۱۱ خرداد) باز است.

محققین همکار از ایران و CAS (Chinese Academy of Sciences) باید درخواست پروژه‌ها را بصورت همزمان و جداگانه به صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و CAS ارائه کنند و درخواست‌هایی که فقط از جانب یک طرف ارائه شود، مورد پذیرش برای ارزیابی قرار نمی‌گیرد.

صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور به محققین ایرانی کمک مالی معادل ۲۵.۰۰۰ دلار برای هر پروژه بصورت سالانه برای تسهیل فعالیت‌های همکاری محقق با همکارش از CAS پرداخت خواهد کرد.

CAS به محققین خود کمک مالی معادل ۲۵.۰۰۰ دلار برای هر پروژه بصورت سالانه برای تسهیل فعالیت‌های همکاری وی با همکارش از ایران پرداخت خواهد کرد.

طول دوره هر پروژه نیز حداکثر سه سال است.

بر اساس توافقات صورت گرفته کارگاه می‌تواند در چین یا ایران برگزار شود و طرف میزبان هزینه‌های اقامت محلی و رفت و آمدهای محلی را تامین خواهد کرد و طرف مهمان هزینه‌های سفر بین‌المللی را تامین خواهد کرد.

اگر کارگاه بنا باشد در ایران برگزار شود، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور به محققین ایرانی کمک مالی برای میزبانی کارگاه معادل ۱۵.۰۰۰ دلار پرداخت خواهد کرد، در حالیکه CAS هزینه‌هایسفر بین‌المللی محققین خود را جهت شرکت در کارگاه تامین خواهد کرد.

همچنین اگر کارگاه در چین برگزار شود، CAS به محققین خود کمک مالی برای میزبانی کارگاه معادل ۱۵.۰۰۰ دلار پرداخت خواهد کرد.

صندوق مشترک از حداکثر سهمیه ۲۴ نفر-هفته تبادل بازدید محققین در هر سال حمایت خواهد کرد.

طرف اعزام کننده مسئول هزینه‌های سفر بین‌المللی محققین است در حالیکه طرف میزبان هزینه‌های اقامت محلی و سفرهای درون-شهری را تامین می‌کند و همچنین CAS فقط میزبان بازدید از موسسات و دانشگاه‌های وابسته به خود است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها